Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: grillpølse hakkekød  (Læst 6826 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
grillpølse hakkekød
« Dato: 11 Marts , 2013, 21:06 »
hejsa alle i kloge hønse folk  :) jeg går men en ide om og prøve lave grillpløser af kylling er der nogen der ved lidt om det som måske har lidt erfaring.eller bare kan fortælle mig vis jeg hakker en hane der er 1½ år gammel til hakkekød altså til fars vil farsen blive som det man køber i butikken eller vil det være lidt anderledes fordi hanen er 1½ år gammel en hane på et år som har haft et godt liv og som har fået meget motion er jo nok lidt sejt i det men er farsen ikke som i butikken når den er hakket ????????????

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #1 Dato: 11 Marts , 2013, 21:09 »
Kødet er sikkert mere mørkt og har en kraftigere smag, end det du køber i butikkerne. Men om han er sej eller ej betyder INTET når først han er kørt igennem kødhakkeren.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #2 Dato: 11 Marts , 2013, 21:12 »
Alt kan hakkes og man kan ikke se hvad det har været. I færdigretter (kyllingepølse, nuggets mm.) med "kylling", der hakkes ben og brusk med og her er det aftjente industri høns som bruges og ikke kyllinger.

Så kom bare igang med at lave hjemmelavede lækre pølser, og en hane på 1½ år er ikke for gammel.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #3 Dato: 11 Marts , 2013, 21:13 »
synes bare når jeg har haft en hane i ovnen at der har været meget bid i :-\ du mener vis jeg hakker kødet så er det kun faven til forskæl fra det jeg laver og det i brugsen ?

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #4 Dato: 11 Marts , 2013, 21:16 »
sådan ca ja. Det eneste du måske skal ha med i overvejelserne er og hakke noget spæk med i farsen. men det er nok lidt nemmere og bedømme når du har fundet en opskrift
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #5 Dato: 11 Marts , 2013, 21:17 »
det er sgu da forresten rigtig lene nu du siger det så da en gang kald det hvad det er det var i tv en kyllingepøle burde hedde kyllingeskrogpløse føj føj

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #6 Dato: 11 Marts , 2013, 21:18 »
Lene@ Aaarrr - Er ret sikker på at benene i hvert fald ikke kommer med i det færdige hakkedekød i industrien. Brusken skal nu nok være smuttet med.

Har set en såkaldt "Maskinudbener" i aktion. Det fars der kommer ud af sådan en fyr ser ikke ret appetitlig ud. Men det levner ikke meget spild.

Michael@ Hakket kød er pr definition ikke sejt da fibrene jo netop bliver hakket i småstykker. En gammel udtjent malkeko der bliver hakket kan faktisk give bedre mere smagfulde hakkebøffer end et stykke kødkvæg i den perfekte slagtealder... At den bliver sej når du steger den hel er en anden sag. Langtidsstegning ved svag varme og korrekt/tilpas modning kan hjælpe på det. Men hjemmeavlet er som regel med mere "bid i" end industrikød.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #7 Dato: 11 Marts , 2013, 22:05 »
Det er ihvertfald hvad jeg har fået at vide af en som faktisk havde et hønseri. Da jeg spurgte hvad der skete med de høns, som blev sat ud.

@ Michael

Det bliver IKKE som dem du køber i Brugsen. For i dine grilpølser vil der kun være kød, måske lidt fedt og krydderier i. Og ikke diverse tilsætningsstoffer og andet "guf".
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #8 Dato: 11 Marts , 2013, 22:15 »
Husk at tilsætte lidt pru-hest hvis det skal smage/ligne det fra forretningerne.  *g *g

Undskyld

Men den bold lå lige til højrebenet, og så er det svært ikke at sparke den i 'mål'.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #9 Dato: 11 Marts , 2013, 22:16 »
Alt kan hakkes og man kan ikke se hvad det har været. I færdigretter (kyllingepølse, nuggets mm.) med "kylling", der hakkes ben og brusk med og her er det aftjente industri høns som bruges og ikke kyllinger.

Så kom bare igang med at lave hjemmelavede lækre pølser, og en hane på 1½ år er ikke for gammel.

Jeg har også set at det er hele skrog, man bruger til nuggets,,, yrdk, det ser godt nok ulækkert ud, inden det bliver skjult i panering,, sådan en slags kød i mørke  /d underlødigt æde
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #10 Dato: 11 Marts , 2013, 23:11 »
En pølse lavet af ren fjerkræ-kød, vil blive noget tør da fjerkræ er magert kød.
Jeg ville blande det (Nej, ikke med hest) men med fedt svinekød 50/50 for at få en saftig sammenhængene pølse, af krydderier ville jeg nok vælge paprika-siden mere end løg-siden.
Se evt her :
http://www.lets-make-sausage.com/chicken-sausage-recipes.html

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #11 Dato: 11 Marts , 2013, 23:18 »
Jeg ville blande det (Nej, ikke med hest)

Og hvorfor så ikke?

Der er ikke noget odiøst i at spise hestekød.

Der er noget odiøst i at sælge kød indeholdende hest, uden at deklarere tilsvarende.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: grillpølse hakkekød
« Svar #12 Dato: 11 Marts , 2013, 23:52 »
Nok snarere fordi hestekød er mindst ligeså magert og pølserne bliver tørre og kedelige
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn