Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hane eller høne?? Hjælp! (gul orpington + australorp)  (Læst 2583 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Kan i også hjælpe mig med kønnet på disse?
De er 6 uger gamle

Nr 1 (stor gul orpington)
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Hane eller høne?? Hjælp! (gul orpington + australorp)
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2012, 12:11 »
Nr 2 (stor gul orpington)
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Hane eller høne?? Hjælp! (gul orpington + australorp)
« Svar #2 Dato: 09 Juni , 2012, 12:12 »
Nr 3 (stor sort australorp)
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hane eller høne?? Hjælp! (gul orpington + australorp)
« Svar #3 Dato: 09 Juni , 2012, 12:22 »
Tror på at begge Gule Orpington er haner. Når de kun er 6 uger burde der ikke kunne ses antydning af røde hagelapper hvis det skulle være høner. Også kraftige ben ses.

Australorps kyllingen, ser en smule mindre ud, men der er slet ingen antydning af kam.
Det kunne godt være ved at blive en høne.