Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sheltie marsvin  (Læst 3469 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sheltie marsvin
« Dato: 28 Marts , 2009, 20:57 »
Sheltie marsvin  ???  Hvordan ser sådan nogen ud?  Kunne der evt. komme et billede i dit galleri  <+

Jeg har delt og flyttet 'marsvine-delen', da den jo ikke har så meget med kyllinger at gøre  ;)

/Susanne, admin.
« Senest Redigeret: 31 Marts , 2009, 16:03 Fra Susanne Hansen »
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sheltie marsvin
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2009, 10:31 »
Sheltier er langhårede masvin uden hvirvler og krøller. Dem jeg avler hen imod er i farven himalaya, dvs. hvide med brun/sort smude, fødder og ører. De fødes hvide og pigmenteringen kommer i løbet af den første måneds tid. Der er selvfølgelig en masse standarter for, hvordan de helst skal se ud i farve, bygning mv.
I avlsarbejdet kommer der også unger i andre farver, så det er nogle gange en broget flok jeg har.
Jeg har for øvrigt næsten altid nogle dyr til salg - så hvis det har interesse siger I bare til. :)

Her er et billede af et af marsvinene. Jeg lægger flere i galleriet.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sheltie marsvin
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2009, 12:28 »
Jeg kunne ikke finde nogen marsvin i dit galleri; men hvis de ligner Misty, må man sige, at du har opnået en kolossal nuttethedsfaktor i din avl.  Tak for beskrivelse og billede  <E
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sheltie marsvin
« Svar #3 Dato: 31 Marts , 2009, 09:28 »
Hmm, jeg har lidt bøvl med at få uploaded billeder men der er vist kommet to billeder mere i det af marsvinene. De er rigtig nuttede med en masse blødt hår, der dog ikke "går i " næse og øje som kaninhår gør det på mig.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sheltie marsvin
« Svar #4 Dato: 31 Marts , 2009, 15:33 »
Stinne
Nu har jeg været i dit galleri og set dem.  Fantastiske dyr - og navne!!
Tak for billederne  :D

Nu skal jeg nok gå ud af denne tråd, som jo ikke handler om marsvin  :-[
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk