Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det første æg...  (Læst 6439 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Det første æg...
« Dato: 07 Februar , 2008, 01:08 »
Tråden startet op igen, den var med på det gamle Forum.

Vi har lige fået to nye haner (Det er ikke dem, det drejer sig om her) og en ny Silkehøne, nede fra Danny.

Her til morgen d. 06-02-2008 var der lidt larm nede hos hønsene, og da jeg kom hjem fra arbejde, skulle jeg lige kikke til dem, og minsandten om ikke der var et æg fra den nye høne, herligt.

Det er jo lidt spændende, når man slet ikke har fået æg endnu. Så bliver det spændende at se, hvornår de andre begynder, de har alle alderen til at begynde æglægning.

Jeg tager lige et billede og lægger ind herunder imorgen.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

helle skøtt

  • Gæst
Sv: Det første æg...
« Svar #1 Dato: 07 Februar , 2008, 03:01 »
Tillykke!
Intet æg vil smage så godt som dette. Vi stegte vores første blidt, og smed de dyreste, mest modne tomater over - vi husker stadig de par mundfulde. Mums.
Og nu vi er ved noget med de første - hvordan endte Piphans? Jeg har nemlig med held prøvet Camilla Plums opskift med esdragon og citron i gryde i ovn... mums igen...

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Det første æg...
« Svar #2 Dato: 07 Februar , 2008, 09:56 »
Hej Helle

Han endte i gryden, som grydestegt, men dog på traditionel vis, krydret med salt og peber, og så godt med persille fra haven, godt nok frosset, men der er stadig mere smag i den, end det man køber i forretningen, det smager nemlig ikke af noget.
Og jeg kan sige dig, at det er den bedste kylling, jeg har fået i over 30 år.
Alt det kylling man kan købe i poser, som lår og overlår osv. det er nærmest blevet ulækkert efter denne kulinariske oplevelse.
Vi må have gang i nogle kyllinger og få fodret op til slagtning, men det skal så nok være med æg udefra, da der ikke er så meget i silkehøns, *gg
Jeg ved ikke, hvordan de Skånske blomsterhøns er som mad, men jeg ved da, at der er nogle racer der er formidable som kød kyllinger....

Men vi vil helt sikkert prøve nogle af de opskrifter, der står her på siden, og vi glæder os til det, det vil nok først blive hen på efteråret, tror ikke vi får opfodret nogle kyllinger inden.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lomo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
    • www.123hjemmeside.dk/Lones-Ark
Sv: Det første æg...
« Svar #3 Dato: 07 Februar , 2008, 10:09 »
De skånske blomsterhaner smager glimrende. Vi har snart spist os igennem en hel del :)!

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Det første æg...
« Svar #4 Dato: 07 Februar , 2008, 18:54 »
Jeg troede ikke du spiste dine høns/kyllinger.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lomo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
    • www.123hjemmeside.dk/Lones-Ark
Sv: Det første æg...
« Svar #5 Dato: 07 Februar , 2008, 22:38 »
Jow da! Blomsterhanerne spiser vi da.

Men dv.silker og dv.welsumere er der altså ikke meget mad på, så de ryger bare ud!

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Det første æg...
« Svar #6 Dato: 07 Februar , 2008, 22:44 »
Så fik jeg lige taget et billede, ind imellem alt det andet.
Den ene af vores hunkatte valgte også lige at føde killinger, da jeg kom hjem idag.

Men her er billedet, taget sammen med et købe æg, i mellemtiden er der blevet lagt et æg mere:


Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Hanne

  • Gæst
Sv: Det første æg...
« Svar #7 Dato: 09 Februar , 2008, 17:00 »
Yes!!

Så kom mit første æg også!!

Det lå midt i hønsegården - den lille hønnik er helt uerfaren

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Det første æg...
« Svar #8 Dato: 13 Februar , 2008, 09:44 »
Mine Skånske Blommehøns er også lige begyndt at lægge.

Det første æg var der igår, herligt, nu kan der snart blive til en æggekage, *gg

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.