Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Varmeplade  (Læst 1141 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette Kleist

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
Varmeplade
« Dato: 16 April , 2013, 22:22 »

Jeg har købt en varmeplade fra America til mine kyller. Der fulgte ingen brugsanvisning med, så jeg er lidt på bar bund.
Men jeg fandt en vejledning på nettet, og det var godt, for jeg troede jeg kunne måle temperaturen under pladen og at den skulle være hævet op over kyllerne som en varmelampe. Men ifølge manualen skal den være helt nede så kyllerne kan røre ved pladen og det er derfor ikke muligt at "måle" varmen under pladen.

Er der nogen der har erfaring med disse plader der kan give mig nogle gode råd om temperatur, højde over kyllerne og hvilket niveau (på termostaten 1-7) I har jeres stående på?

De små ankommer på fredag og hvis ikke mine to skruk-piger vil have kyllerne, så vil jeg være helt klar med et ordentligt hotel til dem. Og nu er jeg jo bange for at gøre det forkert...

Mange glade hilsner
Mette

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Varmeplade
« Svar #1 Dato: 17 April , 2013, 09:17 »
Hej Mette
Jeg har disse plader. Jeg måler ikke temperaturen, men lytter om Kyllingerne er tilfredse. Jeg mener at trinnene 1-7 betyder noget med minutter i mellem den tænder ;) men ellers ring til America, de er altid søde og behjælpelige.

Husk endelig at tænde pladen i god tid, mine er er par timer om at være i fuld drift?
« Senest Redigeret: 17 April , 2013, 09:33 Fra Helle Enevoldsen (josefineamanda) »
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.