Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 1fjer.. ->10 høns...  (Læst 1405 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vivi G. Olesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
  • Med skrald Å!
1fjer.. ->10 høns...
« Dato: 14 April , 2012, 13:40 »
Hej  :)

Jeg skal snart igang med, at bygge hønsehus og hønsegård.. eller min far og kæreste skal bygge og jeg skal "lede og fordele" ...

Mit spørgsmål går på hvor meget plads man skal regne med til omkring 10 sussex'er - hønsehus og gård.. Jeg regner som udgangspunkt med at hønsene skal være i hønsegården/hønsehuset, men de vil få mulighed for at komme  ud i haven i fortrinsvis weekender...

Hilsen Vivi

Offline Vivi G. Olesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
  • Med skrald Å!
Sv: 1fjer.. ->10 høns...
« Svar #1 Dato: 14 April , 2012, 13:48 »
ps. jeg planlægger at ligge en række sten både inden for hegnet og uden for hegnet - vil det være nok i værn mod ræven eller bør jeg overveje strøm?

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: 1fjer.. ->10 høns...
« Svar #2 Dato: 14 April , 2012, 14:03 »
Hvis du kikker ud til venstre står der lidt under "Opstart af fjerkræ", som måske kan inspirere. Selv synes jeg, at det er rart, at der er plads til at man selv kan vende sig derinde i hønsehuset under udmugning med en greb & at der er ståhøjde ( måske også til manden, hvis det skulle hænde, at det var ham, der skulle muge ud engang). Om hønsegården gælder under alle omstændigheder " så stor som muligt" - og vedr. antallet af høns risikerer man altså at blive grebet af hønseriet, sådan liiige et par brune også, eller nogle, der kan lægge grønne æg eller de der flotte med pletterne.....
Selv gravede jeg 50x50 fliser på højkant hele vejen rundt om hønsegården for at rævesikre, men jeg bor altså også helt ud til skov.