Jamen jamen...de ligger jo alle i fryseren, pånær én. Ham den legbarfarvede dér tror jeg faktisk ikke har for lang ryg, han strækker sig bare. Men de dyr jeg har fra Norbert (3 haner og 2 høner) har for lang ryg tror jeg...osse hanen fra Mikkel. Og de har ikke rigtig nogen form for hale endnu... og de ser desværre ud til at være stejle. Men det er lidt svært at sige, for der er bare et par fjer
Jeg har haft for mange jern i ilden, så billeder af høns har ikke været min prioritering, og slet ikke når der ikke er så meget at sige om dem endnu. 3 Norberthaner har nogenlunde kam, men resten er simpelthen for småt på dem endnu. De ligner stadig teenagere selvom de jo snart er "store".
Nu har jeg efterhånden set en del forskellige maranhaner i år her på gården, og jeg synes det virker til at resultatet for halerne ikke er så gode. De er for stejle og for sene til at komme igang, og når de er sene til at komme igang bli'r de ikke rigtigt til noget...ja, halerne altså
Ham der ikke røg i fryseren af egen avl har en nogenlunde god kam, og god farve tror jeg, han er bred som en sneplov, men kort ryg og stejl hale
Jeg glæder mig til at høre hvad I synes om ham og hvem han evt skal sættes sammen med...høner med lang ryg?
Jeg synes ikke jeg er urealistisk kritisk, og seføli er der arbejde ved avl og særligt med maranerne...men jeg synes da man skal være alvorlig omkring sit valg af blivende dyr, for ellers så træder man da vande i avlen?... Det tar jo trods alt et helt år at lave en generation, og vi laver jo ikke så mange dyr af gangen...
Og så er jeg bestemt ikke modløs, har bare alvorsbrillerne på