Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: BRAHMA for alle :)  (Læst 161969 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #120 Dato: 29 Marts , 2010, 21:35 »
Brahma-bussen :)


because you're worth it :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #121 Dato: 29 Marts , 2010, 21:42 »
@ Wanda

Hvad er det for et billede ?? Gad vide hvad Lóreál synes om det...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #122 Dato: 29 Marts , 2010, 21:47 »
Den viser da til perfektion de smukke skinnende farver! *g
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #123 Dato: 29 Marts , 2010, 21:59 »
loreal vil garanteret vide hvor modellen bor ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #124 Dato: 29 Marts , 2010, 21:59 »
Wanda skønnooooooooooooooooooooooooooooo bus.Det er sådan en  man skulle have.Der kan de godt pakke sammen de Tyske gutter  ;D  ;D  ;D Må jeg sende billedet til nogle af mine venner(de har godt af at blive drillet  ;D ) Godt gået wanda  /o  /o  /o

Ja min kære nevø fylder snart 5( d.12 juli ) kunne tænkes han fik en lille stamme Brahma.Jeg vil vise ham nogle forskellige farver,og så kan han vælge den han bedst kan lide.Med mit held falder valget sikkert på gul tværstribet  ;D  ;D  ;D Jeg håber  det bliver hvid-sort columbia.



mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #125 Dato: 29 Marts , 2010, 22:02 »
ja ja Jesper send du det bare ;) skal du også have linket til hvor man kan lave den slags ? ;)
og fornuftig tanke at give nevø en stamme :) bare han ikke vælger de blåguld.... før jeg har hapset  de æg jeg skal have ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #126 Dato: 29 Marts , 2010, 22:20 »
@ Wanda

Hvor laver man den slags billeder ?? Og hvad med copyright ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #127 Dato: 29 Marts , 2010, 22:28 »
Det skal du ikke være bange for.Jeg tror ikke denne farve lige er ham.Mine BSO er han heller ikke så glade for.De er så onde mod deres små put høns siger han.

Han mener dog de hvid-blå er meget søde.Han var flad af grin da jeg første gang skulle vise ham dem.Onkel hvorfor står hanen på hønen æhh onkel hvor er hønen,Nåhh hun gemmer sig et sted under hanen  <H

  Han har også holdt en af dem hvilket var en stor oplevelse for ham.



mvh Jesper

KarinP

  • Gæst
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #128 Dato: 29 Marts , 2010, 22:43 »
Nu har flere tidligere i tråden spurgt til Isabelfarvet, så jeg synes da lige at jeg vil vise "Frandsen" frem  ;D

Han er desværre den eneste af sin slags her på matriklen pt, så han må "nøjes" med en flok dejlige silkedamer, men hvem ved - måske kommer der en dag nogle koner til ham...
Han er fra sensommeren 2009 og noget af det mest nysgerrige jeg har oplevet. Når man kommer ind i hønsestalden, så kommer han drønende (også selv om han går udenfor) og flyver op på kanten af boksen for at se om der sker noget spændende...

Man skulle jo nødigt gå glip af noget  ;D
Farverne på billederne er ikke så gode, da de er taget indendørs - jeg må se om jeg ikke snart kan få taget nogle bedre udenfor, også af de store Brahmaer, så Jesper kan se hvor flotte hans afkom er blevet  :)

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #129 Dato: 29 Marts , 2010, 22:56 »
Dejligt at se han har det godt den lille gut  /o Jeg og Elise har STORE planer med ham.Det sjove med ham er at ud af ca 40 æg var han den eneste der kom ud af ægget.Han er PT den eneste Isabell dværg der er født i Danmark.

Jeg glæder mig til at se hvordan de store ser ud.Sidst jeg så dem var de kun store kyllinger.Det er dejligt at se min linie efterhånden spreder sig  :) Karin er dine gået igang med æglægningen?

mange hilsner Jesper
« Senest Redigeret: 29 Marts , 2010, 23:30 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #130 Dato: 30 Marts , 2010, 12:52 »
Så er vi igang med Avls året.

De første 50 æg er kommet i maskinen.I denne omgang er der flest fra kones de blå/sorte  min fars de gul-sorte/blå columbia.Jeg har også en lille andel i dette bundt  med enkelte guld-blå båndet +nogle hvid-sort/blå columbia.Jeg fik det første æg i år fra min BSO stamme 2(venter stadig på A stammen går igang igen) så det er også kommet med  /o

Næste indsamling er gået igang:Min far har lagt stærkt ud med 3 æg,jeg har 3 og konen 1 enkelt dele æg (vi deles lidt om de gøgespættet) her på dag 1  :) Noget siger mig at flere af mine høns også snart begynder  :) Når en gammel høne på 4år der var dømt færdig(som avls høne) kan så burde man mene ung hønerne også kan  ;D 

mange hilsner Jesper
mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #131 Dato: 31 Marts , 2010, 08:46 »
@ Wanda

Hvor laver man den slags billeder ?? Og hvad med copyright ??

http://funphotobox.com/  :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #132 Dato: 31 Marts , 2010, 08:55 »
Hanen over dem alle :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #133 Dato: 31 Marts , 2010, 09:12 »
Måske man skulle se at komme igang med noget fornuftigt ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #134 Dato: 31 Marts , 2010, 10:42 »
Hej Wande

Det sidste billed ligner mig når jeg tager et guld-blå båndet(eller BSO) æg op af rede kassen  ;D

Gab det blev en lang aften igår.Jeg fik gennem læst en ny afhandling om farve inden for Brahma på Tysk.Denne udgave havde andre teorier om eks BSO  ??? den sølv farven i hals behænget som tit bliver lidt grålig ,kan rettes op via Columbia  :o Eksemplet der bruges til forklaringe er Birkefarven,hvor første generation er nærmest guld halset for der efter via hvid-sort columbia få sølv farven frem.(koden birke farven hvid-sort+sort  :) ) I år har jeg ikke tænkt mig at satse på denne model men vil forsøge mig næste år.Jeg mener dog at hvid-blå virker mere logisk  :)

Mange hilser den trætte Brahma mand Jesper

« Senest Redigeret: 31 Marts , 2010, 10:52 Fra Rasmussen »
mvh Jesper