Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår kan man kønsbestemmme?  (Læst 3591 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sandie86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 110
Hvornår kan man kønsbestemmme?
« Dato: 26 Juni , 2018, 15:02 »
Hejsa
Hvornår kan man kønsbestemme sådan nogle kylleryller???

Det er Brahma og Grønlæggere...

Brahma kyllingerne, kan man mon allerede nu sige at dem der er ekstra flotte er hanner? (lige som med nogle fisk?) ej måske mærkeligt spørgsmål :P Men det er fordi jeg har ruget 15 kyllinger ud, hvor de så skal deles imelllem en veninde og jeg..  :)

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hvornår kan man kønsbestemmme?
« Svar #1 Dato: 26 Juni , 2018, 21:35 »
Da jeg for nogle år siden købte kyllinger af Brahma racen, gik der nok nogle måneder før kønnet viste sig. I må da kunne bytte igen, hvis nu den ene af jer fik alle hanekyllingerne - eller hvad  ;D

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvornår kan man kønsbestemmme?
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2018, 07:21 »
Hvornår man kan kønsbestemme kyllinger, kommer helt an på hvor skrap man er, hvilke race og farver det er.
Er det rene farver / racer er det ofte meget nemmere, da man kan gå ud fra generelle forskelle.
Er det krydsninger, som f.eks. grønlæggere, som jo er blandet af alt muligt og umuligt, der kan det være mere svært.
Men kig på helheden af dyret, hoveddele, begyndende sadel og seglfjer (haner) farverne.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub