Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: LU - for dummies  (Læst 25437 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brahmadame

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 144
LU - for dummies
« Dato: 24 Oktober , 2011, 21:59 »
Jeg skal til min allerførste udstilling på LU i December, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at vide hvordan sådan et arrangement forløber fra man kommer til man går (bare sådan kort beskrevet).

Skal man være til stede alle dage, og være på under selve bedømmelsen? Bliver de bedømt begge dage? Og er der nogen krav til hvornår man må fjerne dyrene (fx. hvis man ønsker at tage hjem lige efter en bedømmelse om søndagen)? Hvor plejer folk at overnatte, på hoteller m.m?

Jeg var med på en kigger sidste år, så det bliver ganske enkelt noget andet at skulle deltage i år  *o
...og især er jeg spændt på at se, hvordan det kommer til at gå med vores Isabella Brahma'er!
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: LU - for dummies
« Svar #1 Dato: 24 Oktober , 2011, 22:06 »
Alt det kan kan du læse i det "Grønne Blad"  ;)

Men kort fortalt. Så skal dyrene være på udstillingen om torsdagen, hvor du aflevere dem i "forhallen" og de bliver sat ind i burene af indsætterne.

De bliver bedømt om fredagen.

Lørdag og søndag er der åbent for publikum og udstillere.

Du behøver faktisk ikke være til stede nogen af dagene, men du vil jo nok se udstillingen.

Dyrene tages ud af burene af indsætterne, når udstillingen officielt er slut søndag, de pakkes og du får dem med hjem.

« Senest Redigeret: 24 Oktober , 2011, 22:13 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: LU - for dummies
« Svar #2 Dato: 24 Oktober , 2011, 22:13 »
Inga det ville være super fedt hvis du eventuelt kunne skrive dine erfaringer ned!
Jeg er helt sikker på at en ting er hvad der står i det "Grønne Blad", en anden er første hånds beretninger :)

Tænker at kombinationen måske kan være med til at få et par af os som tænker lidt for meget over det med at udstille kan få fjernet lidt af betænkelighederne ved at læse andre der har gjort det og høre om deres erfaringer på godt og ondt :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: LU - for dummies
« Svar #3 Dato: 24 Oktober , 2011, 22:14 »
@ Jesper ¨

Ellers spørger du da blot ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: LU - for dummies
« Svar #4 Dato: 24 Oktober , 2011, 22:24 »
Ja, men det er alle de ting man bare ikke kan spørge om som skal opleves :)
Alle de ting som man ikke kan tænke sig til, men der hvor oplevelse og erfaring bare spiller ind :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: LU - for dummies
« Svar #5 Dato: 24 Oktober , 2011, 22:31 »
Så er det bare at du kommer i sving og prøver det, for så er det jo heller ikke nok at Inga fortæller om hvordan HUN oplever en udstilling.  ;) :D eller hur ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: LU - for dummies
« Svar #6 Dato: 24 Oktober , 2011, 22:34 »
@ Inga
Der er fællestransport af dyr til LU fra sjælland. Har lige hørt der er opsamling hos Bent.
Så bliver dyrene kørt derover og hjem igen, så kan du tage derover når det passer dig.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: LU - for dummies
« Svar #7 Dato: 24 Oktober , 2011, 22:42 »
jesper

Alle de erfarene udstillere er startet en gang, og har stået med de samme spørgsmål, så fat du bare tastaturet og spørg, og husk der er ingen dumme spørgs mål :)
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: LU - for dummies
« Svar #8 Dato: 25 Oktober , 2011, 06:29 »
Jesper og Inga, i år er det tredie gang jeg udstiller.
Jeg fik god hjælp hos min lokale klub. Både mht. at vælge de dyr, der skulle med, og også dagen inden de skulle af sted, hvor jeg fik hjælp til at klargøre dem. Har man f.eks. silker eller hvide dyr, er der også et bad at tage i betragtning, men det kan man sagtens nå at spørge om nu.
Selve tilmeldingen er bare at udfylde et papir, i første omgang skal der ikke ringnumre på, bare antal dyr. Endelig skal alle dyrene være vaccinerede.
Selve udstillingen foregår på den måde at dyrene skal afleveres torsdag, og mange vælger at sende dem med en fællestransport. Når de kommer til Herning bliver de hurtigst muligt sat i deres bure, hvor de får mad og drikke. Hele fredagen har dommerne travlt med at bedømme dyrene, America fylder deres stand, ligesom diverse specialklubber har stande og der sker også andre praktiske ting. Udstillerne har ikke adgang.
Lørdag morgen når udstillingen åbner er der en del spændte udstiller, der står klar til at komme ind for at se, hvordan dyrene har klaret sig.
I løbet lørdagen er der mange af specialklubberne, der holder møder.
Det er to hyggelige dage, som afsluttes med en besked over højtaleren om tak for i år, og så kan vi få vores dyr. Hvis vi selv skal have dem med hjem, har vi skrevet det på kassesedlerne, og når dyrene er krydset af hos dem, der holder styr på det, kan vi pakke dem og køre hjem. De dyr, der skal med en fællestransport, bliver også pakket og kører hjem.
Mht. overnatning for mennesker er der mange, der laver aftaler med hønsefolk, der bor i nærheden af Herning.
Spørg endelig igen, hvis I vil vide mere.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle Ludvigsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 209
  • Chabo
Sv: LU - for dummies
« Svar #9 Dato: 25 Oktober , 2011, 15:54 »
@ Inga
Der er fællestransport af dyr til LU fra sjælland. Har lige hørt der er opsamling hos Bent.
Så bliver dyrene kørt derover og hjem igen, så kan du tage derover når det passer dig.

Og hos Bent, det vil sige....???? Hvor?

Jeg har lige taget beslutningen om at udstille på LU for første gang og er kommet for sent til vaccinations dagene i de nærliggende klubber. Kan nogen af jeg give et godt råd, hvor jeg bedst og billigst kan få mine dyr vacc. inden LU  <+
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: LU - for dummies
« Svar #10 Dato: 25 Oktober , 2011, 16:03 »
@Helle, har sendt dig en PM
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: LU - for dummies
« Svar #11 Dato: 25 Oktober , 2011, 16:41 »
@ Jørn

Den tråd du omtaler har jeg ikke set, jeg er ikke så meget på Forum mere.... jeg prøver at trappe ned, for jeg bruger alt for meget tid på det.

Men der bliver arrangeret fra Sjælland, kontakt venligst Patricia.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Brahmadame

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 144
Sv: LU - for dummies
« Svar #12 Dato: 25 Oktober , 2011, 17:40 »
Mange tak for jeres svar, det er da noget helt andet end jeg havde forstillet mig, og jeg kan levende forestille mig, at mange står om lørdagen og tripper for at komme ind ;D

@Patricia
Hvor lyder det bare fantastisk, det vil gøre det hele lettere hvis de kan få et lift igennem Bent. Skal han have besked nu, eller tror du det kan vente til jeg kigger forbi klubudstillingen? Skal i samme forbindelse have hentet min vaccinationsattest ....ellers kommer jeg vist ikke særlig langt;-)
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: LU - for dummies
« Svar #13 Dato: 25 Oktober , 2011, 21:20 »
Det vil jeg mene at det er
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Bøstrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Sv: LU - for dummies
« Svar #14 Dato: 26 Oktober , 2011, 09:34 »
Opsamlingssteder for Sjællandstransporten vil stå i november Nr. af det grønne blad og hvem der skal tilmeldes til og tidspunkt for aflevering.