Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Grise  (Læst 2578 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Grise
« Dato: 20 Marts , 2010, 22:14 »
Til alle jer, der holder af grise, har grise eller overvejer at få det.. kan jeg varmt anbefale denne hjemmeside:

http://www.grisensverden.dk/

Hold da op alt det, jeg ikke vidste om dem ;D

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Grise
« Svar #1 Dato: 20 Marts , 2010, 22:20 »
@ Tine.

Hvis der er noget du gerne vil vide kan du jo blot spørge. Jeg har 3-4 grise to gange om året á ca 100 dage (opfedning).

Og ja de bliver meget forkælede og nærmest tamme. Det er s.. lige før jeg ikke nænner at sende dem afsted til slagtning. Vi er holdt op med at give dem navne af samme grund.
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Grise
« Svar #2 Dato: 21 Marts , 2010, 10:26 »
Tak for linket, Tine - det er en rigtig god og informativ side.

Jeg må  indrømme, at mit hjerte bløder for de fikserede søer. Interessant at læse, at der ikke findes noget videnskabligt belæg for denne form for organiseret dyremishandling  :'(

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Grise
« Svar #3 Dato: 23 Marts , 2010, 21:03 »
@pilegaarden

Det er et problem, som vi deler med vores forfædre - jeg læste et sted, at man førhen udvekslede julegrisen mellem gårdene, så man ikke spiste sin egen slagtegris. Det var så meget vigtigt, at ens gris var rigtig godt opfedet, så man ikke fik ry for at være påholdende.

Desværre er der sikkert ikke så mange, som har grise til hjemmeslagtning længere, så det er en brugbar vej.

Jeg er ved at overtale naboen til, at vi i fællesskab kunne opfodre et par grise på en af hendes marker - men tanken om at spise "min lille puttegris" holder mig lidt tilbage  :D

hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Grise
« Svar #4 Dato: 29 Marts , 2010, 21:27 »
ja grise er bare rigtig sjove dyr, og de bliver nemt tamme, jeg kan godt forstå der er nogle der ikke kan spise deres egen gris, men man ved jo på den anden side at den har haft et godt liv, og de er så underholdende, hvis man har en hønse bænk skal man også have en grisebænk.
da vi havde en del dyr (kaniner, grise, får, kalkuner, og høns) sagde vi altid, at det var godt at vide hvem man spiste, go ide med at bytte med naboen ellers.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Grise
« Svar #5 Dato: 29 Marts , 2010, 22:51 »
Tine, jeg kender nogen der opdrætter bitte små minigrise, hvis du nu skulle have en at træne lidt på  ;D
Mvh Marianne