Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dværgpincher - kender du den?  (Læst 4762 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Dværgpincher - kender du den?
« Dato: 11 Juli , 2012, 10:58 »
Vi står for at skulle finde en værdig afløser for vores gamle springer tæve Hopie.
Afløseren skal være makker med vores Dansk/Svenske gårdhunde tæve, Molly.

Molly er en lille vips "springged", temperamentsfuld, dominerende, enormt aktiv, og samtidig en sofa hygge putte hund :)

I bund og grund ville vi helst have en springer spaniel igen, men tror ikke det vil være det optimale match når man ser på de to racer, samt vores erfaringer med begge.
Derfor har vi kigget på en anden lille vaps med nogenlunde samme temperament, og der kommer Dværgpincheren ind.

Vi har kontakt til nogle opdrættere og skal ud på besøg, men jeg ville gerne høre fra nogen der har dem i hverdagen ude i det ganske danske land :)

Har du, eller kender du en Dværgpincher, vil du så ikke fortælle lidt om den?
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Dværgpincher - kender du den?
« Svar #1 Dato: 11 Juli , 2012, 21:13 »
Dværgpinchere er både sjove og livlige - men de har en grim skavank: de kan generelt frygteligt godt lide at gø, så det skal I ihvertfald være opmærksomme på, hvis I har lydfølsomme naboer!

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Dværgpincher - kender du den?
« Svar #2 Dato: 11 Juli , 2012, 21:28 »
Min søster og farmor havde dværgpinchere da jeg var barn. Den ene en hanhund, en hidsigprop af rang, der bed mig da jeg var barn og flænsede øreflippen. Den anden en fed lille tæve med en logrende stumpehale. Jeg brød mig ikke specielt meget om hundene som jeg kendte fra jeg var ca. 6-14 år gammel. Ikke noget brugbart svar, men det er det kendskab jeg har til dværgpinchere.
« Senest Redigeret: 11 Juli , 2012, 21:30 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Dværgpincher - kender du den?
« Svar #3 Dato: 11 Juli , 2012, 21:33 »
Da jeg var barn boede min familie ved siden af tre dværgpinchere. De gøede konstant - også om natten. Min far lagde talrige planer for deres "afslutning" men gennemførte dem selvfølgelig ikke ;). Til sidst flyttede vi ::). Så nej, ingen anbefalinger herfra...
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Dværgpincher - kender du den?
« Svar #4 Dato: 11 Juli , 2012, 21:39 »
Tusind tak for jeres erfaringer  /o

Efter en lang snak og gennemgang af forskellige hunderacer igen igen, så er valget faldet på endnu en Eng. springer spaniel  *h

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Dværgpincher - kender du den?
« Svar #5 Dato: 11 Juli , 2012, 21:45 »
De små Gyldenspæt hunde Dværgpincher var min fars ynglingshunde.

Ham og min stedmor havde først 2 mikro små tæver, hvor den ene blev givet væk til min stedmors søn senere hen.
Den anden blev desværre slået ihjel, da de havde indbrud en nytårs aften.

Jeg husker dem som små lidt nervøse hunde, som hurtigt "fløj" op for at gø, ved det mindste.

Senere fik de så en anden Dværgpincher tæve, som var en hel del større, men som var super kælen og knap så højlydt.

Men det har måske også noget med opdragelse at gøre og opdraget blev de ikke.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Silkemor

  • Bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Dværgpincher - kender du den?
« Svar #6 Dato: 11 Juli , 2012, 21:50 »
Vil heller ikke give denne race min anbefaling da jeg syns de er nogle hidsige sataner. Men hva med Jack russell terrier eller parson russell terrier??

Kaster bare lige nogle forslag. Arbejder som hundefrisør og syns at disse to racer er søde og sjove  ;)
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Dværgpincher - kender du den?
« Svar #7 Dato: 13 Juli , 2012, 10:35 »
Tak for jeres råd og erfaringer  /o

Vi har i forvejen en Dansk/Svensk gårdhund som har rigeligt med temperament, så endnu et terrier temperament i huset orker vi næsten ikke  ;)  (Og nu ved jeg godt DK/S ikke er en terrier)

Vi er blevet enige om en Springer spaniel igen.... vi kan ikke undvære den ekstreme hengivenhed og glæde de altid udviser  *p
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin