Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: vandbeholder til høns  (Læst 3003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
vandbeholder til høns
« Dato: 15 Januar , 2021, 06:14 »
hvad bruger i andre derude til vanding af høns. Jeg har prøvet så meget forskelligt og har ikke fundet det optimale endnu. Lige nu har jeg med en flyder som skal lukke når renden er fyldt, men så virker det og så virker det ikke, og sådan kører det i en uendelighed. Bedst som jeg vender ryggen til så løber det over og det er et stor pløre dernede. Og ingen vand til hønsene, det gør mig træt det her. Er der nogen som kender de dobbelt cylindrede og hvordan fylder jeg den og hvordan kommer vandet ud i renden
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline torsholt

  • Bruger
  • Indlæg: 36
Sv: vandbeholder til høns
« Svar #1 Dato: 15 Januar , 2021, 10:25 »
Jeg bruger malerspande 2,5 l og 5 l undtagen til små kyllinger der kan drukne.  Spandende er nemme at gøre rene og man kan se om det er beskidt.  De andre beholdere er noget besværlige at rense.  Derudover har jeg en 90 l balje med selvopfyldning stående de steder der er langt fra vandhanen.

Offline Gok

  • Bruger
  • Indlæg: 290
Sv: vandbeholder til høns
« Svar #2 Dato: 15 Januar , 2021, 15:02 »
Har netop taget min vintervandbeholder i brug igen. Det er ellers flere år siden det sidst var nødvendigt.
Det er en ca. 1,5 liters vandautomat, som jeg har placeret i en 5 l. spand. De passer præcist sammen, således at varmen fra den monterede 10 Watts pære ikke blæser væk. Den klarer selv den værste kulde.

Den anden automat er ca. 12 l. Den er ret besværlig at håndtere efter fyldningen, når underdelen skal "skrues" på. Jeg har derfor i underdelen monteret en "Ballofix" kugleventil, således at jeg ikke behøver at skille delene ad, men kan lukke ventilen efter fyldningen, og vende beholderen. Den er ikke sikret mod frysning.
Desuden har gokkerne altid en spand vand stående udenfor.
« Senest Redigeret: 15 Januar , 2021, 15:06 Fra Gok »