Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skulle der til ??  (Læst 27368 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #30 Dato: 05 Januar , 2010, 14:09 »
Hvis man går ind på de enkelte racers klubsider (dem der har en) så kan man tit finde standarden beskrevet ret nøje. Men jeg er da også med for netop at få den hands-on hjælp jeg kan, og når jeg har spurgt folk til udstillinger m.m. så er de da vildt hjælpsomme. Odense-Vestfyn har faktisk også en fin hjemmeside, og da de ser ud til at have en del aktiviteter blev det dem jeg valgte.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

GKV

  • Gæst
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #31 Dato: 05 Januar , 2010, 14:15 »
Jamen at være ældre det kan ikke blive ved med at gi´ den undskyldning!!!!! Masser af ældre mennesker er på nettet, på den ene eller den anden måde. Der er blot den kategori også, der finder sig hævet over at tale med pøbelen. vPøbelen har værsågod at komme til dem >:(

Selv er jeg da uden at være et geni, men ved hjælp af lidt ungdom, ved at sætte en hjemmeside op med mine høns, men afventer blot, at jeg får nogle afkom og lidt bedre avlsdyr at vise.( og gode billeder, hvilket er mit handicap)

Jeg tror meget af det bunder i selvtilstrækkelighed, man har jo en masse erfaring bag sig og er derfor ikke så interesseret i alt det andet, der rører sig rundt omkring. Jo, når man kan sidde over kaffen og tale med sine kumpaner om tingene, jeg kender det fra en anden genre, hvor det også er tilfældet.

Der sidder de som lurkere og sluger alt, hvad der bliver skrevet, men deltager aldrig nogensinde med gode råd, eller blot et lille bitte indlæg, end ikke nu, hvor der i min race er fundet en metode til at afværge et meget kedeligt gen, der findes hos nogle af vore dyr, slevom det er stensikkert at de har kendt til problematikken i årevis.

Henriette, min bemærkning om standarden beror på at første gang jeg spurgte ind til den, blev jeg fortalt at der var copyright på den og at den ikke måtte offentliggøres, men måske er det slet ikke sådan når det kommer til stykket.

VH Gunni.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #32 Dato: 05 Januar , 2010, 14:20 »
@ Gunni.
Prøv f.eks. at kigge på barnevelderklubbens hjemmeside. Jeg tror det er en nøjagtig gengivelse af standarden de har stående. Den brugte jeg da til at udvælge haner efter før jeg fik et eksemplar til hylden. Men derudover er jeg sådan en type der elsker at vide ting og læse ting bare for fornøjelsens skyld, og så er sådan en standard altså en dejlig ting. Og meeeget inspirerende. Den skulle næsten hedde "Den store officielle lokkebog".  :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

GKV

  • Gæst
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #33 Dato: 05 Januar , 2010, 14:35 »
Jeg lånte Standarden på biblioteket, men fandt den trist og der var bestemt intet der lokkede mig der. Til gengæld har forum her og mange andre ting på nettet, mange gange åbnet mine øjne for dejlige racer, jeg gerne ville eje. Ligeledes har jeg også opdaget at en del af fejlfarverne faktisk var dem jeg bedst kunne lide. ;D ;D

Nu skal vi ikke spamme denne tråd med de betragtninger, det ville være ærgerligt.

VH Gunni.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #34 Dato: 05 Januar , 2010, 20:04 »
Jamen at være ældre det kan ikke blive ved med at gi´ den undskyldning!!!!! Masser af ældre mennesker er på nettet, på den ene eller den anden måde. Der er blot den kategori også, der finder sig hævet over at tale med pøbelen. vPøbelen har værsågod at komme til dem >:(

Selv er jeg da uden at være et geni, men ved hjælp af lidt ungdom, ved at sætte en hjemmeside op med mine høns

Altså det med at lave hjemmesider er altså ikke atomfysik. Det et spørgsmål om at hoppe ud i det.

Man kan finde en del "lav-selv-hjemmesider"-programmer, som kommer til at se meget professionelle ud. Jeg har selv lavet en og når man først lige har prøvet det er det ret tilængeligt.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #35 Dato: 05 Januar , 2010, 20:05 »
Uden at ville reklamere kan jeg godt fortælle hvilket program, jeg har brugt. Send en PB.

Under min profil ligger adressen på min hjemmeside. Der kan man se hvordan resultatet kan være.
« Senest Redigeret: 05 Januar , 2010, 20:07 Fra Stinne »
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #36 Dato: 05 Januar , 2010, 21:12 »
Lidt fra mig.

Jeg enig i at hjemmesider, links og opdrætterlister SKAL være opdateret for at kunne virke interessante og være brugbare. men de ansvarlige for at det bliver gjort er folk selv, for kun de kan vide ændringerne osv. Og desværre her kniber det mange gange.

Det grønne blad er lige så spændende eller kedeligt som  vi selv vil have, for alle har mulighed og lov til at sende materiale ind til det.

Jeg synes ikke at klubber skal have en under afdeling (for dem som kun har høns) og over afdeling (for dem som avler og udstiller) det tror jeg bare gør "afstanden" for stor mellem medlemmer.
I bund og grund har vi jo alle høns for æggenes og måske og så kødets skyld.

Det er en god ting at ringmærke sine dyr, for så er der aldrig tvivl om alderen, en anden ting er også at det vil være nemmere at afsætte dyr til andre avlere, jeg selv køber helst med ring på eller så unge så de kan få mine egne ringe på.
Selvom vi selvfølgelig er ærlige og fortæller køberen alderen, så er det ikke sikkert at køberen er det ved et videre salg.

 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #37 Dato: 05 Januar , 2010, 21:24 »
Lidt mere fra mig.

Hønseture/vandringer bliver der også lavet rundt om i de små klubber, men de bliver ikke så spændende når det til sidst kun er bestyrelsen som gider at møde op, dette forøvrigt gælder og så andre aktiviteter.

Gratis medlemsskab ville dog være en dejlig ting - men det er desværre svært at foretage sig noget uden at have penge op af lommen.

 At der desværre er nogle som har oplevet noget såsom at de er blevet glemt efter indmeldese eller endog blevet dårligt behandlet i en klub. Der er jo ganske enkelt dybt beklageligt, men vi er nu engang kun mennesker som sidder rundt om i de forskellige bestyrelser og vi prøver ganske frivilligt og ganske gratis at gøre vores bedste.

Det eneste jeg kan sige er  "gå til hestens hoved og ikke røv" og fortæl. For det er meget øv at høre klager fra både 3. eller 4. mand og måske endda flere måneder senere.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #38 Dato: 05 Januar , 2010, 21:26 »
Uden at ville reklamere kan jeg godt fortælle hvilket program, jeg har brugt. Send en PB.

Under min profil ligger adressen på min hjemmeside. Der kan man se hvordan resultatet kan være.

Når jeg klikker på dit link så åbner forum bare i en ny fane   :o 
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #39 Dato: 05 Januar , 2010, 21:28 »
Jeg har haft svært ved at slippe din ide, Christina. Midt i alle de  overordnede abstrakte visioner kommer du med et meget konkret bud på, hvad der kunne lokke dig hjemmefra. Og ideen er jo oplagt!

Det var dejligt at høre, Susanne! Og gid det var mig der havde set Maikens hønsehus!  8)

Jeg kan somme tider blive lidt ærgerlig over at ting ikke må koste noget. (Det er IKKE møntet på dig Christina *l), når vi tænker på hvor mange penge der ellers ryger på "tant og fjas" (tænk f.eks. på en tur i Tiger-butikken eller Søstrene Grene, hvor man kommer hjem med ting man slet ikke manglede).

Jeg føler jeg bliver nødt til at fremhæve, hvad det var jeg skrev :) Nemlig, at mit ønske ville være at det var gratis at være med, og så at man kunne købe sig til de ting man var interesseret i. Jeg ville f.eks. hellere læse en gratis online-artikel, istedet for at betale for at få et blad hver måned. Eller måske se hvilke emner der var behandlet i et givent nummer, og så ud fra det, vælge om jeg ville betale for at få adgang til den givne måneds udgave :)

Og så læste jeg godt, at den ikke var møntet på mig (tak for det, og dette skal slet slet ikke opfattes som et surt opstød *h), men vil alligevel lige fremhæve, at skulle jeg betale for noget i f.eks. Tiger butikken, så ville jeg jo netop vide hvad det var jeg betalte for, (og i disse tider, ryger der faktisk ikke noget i indkøbskurven, som ikke er nøje overvejet :) ).

At det var gratis at være med, og så kunne man vælge at købe bladet, betale et beskedent beløb ved arrangementer osv. Jeg synes bare, at det for MIG, vil føles som at smide penge ud af vinduet, fordi jeg ikke ved hvad det egentlig er jeg køber. Jo, 1 blad hver måned, men jeg finder jo en masse viden herinde, så jeg synes ikke jeg har behovet for det :)

*b

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #40 Dato: 05 Januar , 2010, 21:42 »
Ja, jeg sidder jo så i den situation, at jeg har besluttet mig for at blive medlem af en lokalklub.
MEEEEN, så er det jo lige, at de 2 som ligger tætteste på mig, ikke har en hjemmeside.

Må nok indrømme, at det for mig er fustrerende, at jeg ikke kan læse mig til aktiviteter i de pågældende klubber, på det tidspunkt at døgnet, som passer mig bedst. Men er nødt til at ringe en person op, og få en personlig snak.

For mit vedkommende, er det ekstremt vigtigt, at jeg kan sidde i ro og mag, og sætte mig ind i, om jeg nu skal vælge den ene eller den anden klub.

Jeg har en sygdom, hvor jeg har svært ved at koncentrere mig og ved at huske. Så havde det altså været nemmere for mig, at kunne søge oplysninger om klubbener, på den måde jeg nu har det bedst med, frem for at skulle ringe til 2 personer, og sidde og tage notater, fordi jeg ellers ikke kan huske detajerne, af det som der er blevet sagt i den pågældende klub.

De aktiviteter jeg primært har interesse i, er indenfor avl/genetik, opdræt og kommende udstilling.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #41 Dato: 05 Januar , 2010, 21:43 »
Jeg synes heller ikke at DFfR (og alle klubber) og DFF skal slå sig sammen, men vi skal samarbejde og reklamere for hinanden, som vi allerede gør nu.

For vi er alle fælles om en ting : GLÆDEN VED AT HOLDE FJERKRÆ OG SMAGEN AF EGNE ÆG.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #42 Dato: 05 Januar , 2010, 21:45 »
@ Tina Holmberg

Mon ikke de to klubber sender blad/brev ud til alle medlemmer med en arrangementsliste for hele året, det gør vi da i Sydhavsøernes Fjerkræ Klub.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #43 Dato: 05 Januar , 2010, 21:45 »
Wanda@ Den vil ikke som link (spørg mig ikke hvorfor, men jeg er jo heller ikke særligt IT-agtig :)), men åben en ny internetside og kopier den dertil. Så funker det.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Hvad skulle der til ??
« Svar #44 Dato: 06 Januar , 2010, 09:25 »
Da jeg fik racehøns meldte jeg mig ind i DFfR. Jeg gjorde det fordi jeg tænkte at der som udelukkende hyggehønsehobbyholder kunne være noget at 'hente'. Jeg gider ikke udstille og har bare mine 5 hyggehøns som lægger æg og så køber jeg et læs rugeæg hvert forår til slagtekyllinger. Jeg må indrømme at jeg meldte mig ud igen efter 3 år, da jeg simpelthen ikke følte at det var vedkommende for mig at læse en hel masse om standarden på en eller anden fasanart eller and. Og det føltes også ret ligegyldigt med en alenlang liste af dommerkritikker fra udstillinger. Prøvede også at deltage i et par arrangementer i den 'lokale', men det var simpelthen bare for 'støvet'. Og jo, jeg ved godt at den eneste måde man kan ændre sådan noget på er ved selv at gøre en forskel, men hvis døgnets 24 timer skal slå til så må man prioritere og hos mig er førsteprioriteten altså hundene, hundeklubben og hundetræningen. Og mon ikke der er mange der har det som jeg. Jeg synes så tilgengæld DFF er helt perfekt for sådan en som jeg  /o.
Mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier