Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlem af D.F.f.R. ???  (Læst 20180 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jesper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 317
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #15 Dato: 15 Marts , 2009, 12:26 »
jeg er medlem af DFfR siden 2005 og 2 lokal fjerkræ klubber og en specialklub mhv jesper
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Tina Hindborg Ipsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #16 Dato: 15 Marts , 2009, 13:02 »
Jeg er medlem af DFfR, 2 lokal klubber og 1 specialklub og så selvfølgelig forummet her.  :)

Mvh. Tina

Offline Eva

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 343
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #17 Dato: 15 Marts , 2009, 16:53 »
Hej
Jeg er medlem et ret nyt, jeg har problemer med at få det grønne blad til tiden så jeg har aldrig været til møder i kredsen. Det vil jeg gerne og har ved at maile til formanden fået at vide hvornår næste møde er.
Jeg har købt høns af et medlem der fortalte godt om de fordele der er.
Venter stadig spændt på at se de andre i Århus kredsen.
Venlig hilsen
Eva

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #18 Dato: 15 Marts , 2009, 18:44 »
Jeg er ikke medlem og har egentlig heller ikke de store planer om at blive det, da jeg ikke skal udstille pt. Jeg mener, klubben hovedsaglig henvender sig til de avlere, der udstiller.

Der har for mylig været en del debat om strukturen i DFfR og for mig at se er den meget tung og ufleksibel, så jeg tror ærligt talt ikke den appellerer særligt meget til mig. :-\
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #19 Dato: 15 Marts , 2009, 18:55 »
Jeg har været medlem siden sommer 2008 engang og blev det egentlig mest fordi, jeg gerne ville have faste ringe til de høns, jeg selv vil beholde.

Og fordi jeg måske engang vil udstille. Jeg har ingen planer om at udstille nu, men vil slet ikke afvise, at det kommer på et tidspunkt.

Synes også der engang imellem er lidt godt i det grønne blad: Det var faktisk en annonce deri, som skaffede mig mine gule kochin rugeæg ;D ;D

Men er helt enig i, at alle de gode og hurtige råd, køb og salg m.m. selvfølgelig fungerer helt anderledes og meget mere effektivt online her.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #20 Dato: 15 Marts , 2009, 19:21 »
Jeg er ikke medlem af DFfR, endnu, men overvejer da at blive det.
Til gengæld er jeg medlem af Fjerkræklubben for Silkeborg og omegn.
Det har vi indtil nu haft en del fornøjelse af, selv om vi ikke har deltaget så meget i deres aktiviteter.
Kan jo være man skulle prøve at udstille nu, *gg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline mathias christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 92
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #21 Dato: 15 Marts , 2009, 19:28 »
jeg er medlem af dffr og en lokalklub. jeg har kun oplevet positive ting med dffr og lokalklubben, så der bliver jeg. jeg blev primært medlem af dffr fordi jeg vil udstille.
mathias-3,3 rouen ænder, 1,1 grå landgæs, 2, 6 landhøns + det løse

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #22 Dato: 16 Marts , 2009, 06:08 »
Jeg har været medlem i DFfR siden 2001, så er jeg formand for Sydhavsøernes Fjerkræ Klub, medlem i DGAK, medlem i Orpington Klubben.

Jeg udstiller mest lokalt, lidt på på LU og lidt på på Specielklubudstillingen (Orpington Klubben).

Så er jeg også medlem af BID (Boergeder i Danmark) og MLR (MIdtlollands Rideklub) men det er en helt anden historie  ;) ;D

Så jeg keder mig ikke .

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #23 Dato: 16 Marts , 2009, 08:23 »
Er også medlem af DFFR . Jeg tror ikke det er i DFFR man skal finde et fællesskab ang. turer og hønsemøder, der skal du melde dig ind i en lokalklub

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #24 Dato: 24 Marts , 2009, 09:33 »
Jeg er medlem og har været det siden maj 2008. Hvorfor jeg stadigvæk er det ved jeg egentligt ikke, det grønne blad er kedelig (nogle få artikler fanger dog min interesse), jeg har ingen kontakt med den lokale klub, og i sidste og egentligt ret vigtige ende, så har jeg jo heller ikke nogle høns længere og har ikke haft det i snart 6 måneder.
Men måske bliver bladet mere spændende, måske kan jeg få kontakt med den lokale klub og måske får jeg høns igen.....Tja?
Venlig hilsen
Liv

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #25 Dato: 24 Marts , 2009, 11:14 »
Er heller ikke medlem, men har jo heller ingen høns endnu ;)
Men som med så meget andet der har min interesse, har jeg det med at melde mig ind i foreninger der dækker det...
Og er ikke fordi jeg har planer om at skulle udstille høns, men skulle egentlig ikke undre mig det kunne ske alligevel

Men efter at have kigget på Sydhavsøernes hjemmesside, er det afgjort et sted jeg regner med at melde mig ind! Bare for hyggens, det sociale og de gode råds og forbindelsernes skyld  :D
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #26 Dato: 24 Marts , 2009, 13:02 »
Ja, nu er jeg blevet medlem.

Har fået mit første blad, og har nu rettighed til at bestille ringe til mine kyllinger, der forhåbentligt kommer, og så kan jeg udstille.
Det kan jeg jo ikke gøre uden at være medlem af hovedklubben.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Katrine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: Medlem af D.F.f.R. ???
« Svar #27 Dato: 24 Marts , 2009, 16:57 »
Jeg har været medlem siden i sommer.
Medlemskabet startede jeg for at få fat i racerene rugeæg, og for oplysninger om hønseudstillinger for at se på racerne. Selve vurderingen af de enkelte dyr føler jeg ingen interesse for, men mere det generelle udsende af racerne og så selvfølgelig racernes temperament og støjniveau. Temperament og støjniveau er jo yderst vigtigt når man som børnefamilie vil have høns som hyggehøns i et villakvarter.
Jeg tror dog ikke dette er en del af avlsarbejdet.