Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vask og klargøring af høns til udstilling  (Læst 13809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline EMO

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Vask og klargøring af høns til udstilling
« Svar #15 Dato: 18 Oktober , 2013, 21:16 »
Jeg har de sidste par år vasket mine dyr i gnavershampoo. De bliver skyllet med bruseren og bliver til sidst dyppet i en balje med eddike for at sikre at al shampoo er skyllet af fjerene.
I år venter jeg med at vaske til om mandagen, hvor dyrene skal afleveres fredag. De sidste år har jeg vasket lørdag sidst på dagen eller søndag først på dagen; men jeg har haft problemer med at holde dyrene helt rene de sidste par dage op til udstillingen.
Jeg vasker altid en hane og en høne mere end jeg har tilmeldt ud fra en betragtning om, at det er for sent at vaske senere på ugen.

Offline martin s j

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Vask og klargøring af høns til udstilling
« Svar #16 Dato: 18 Oktober , 2013, 21:28 »
Jeg har vasket en gang det var 1.1 sabelpoot perlegrå og 1.1 hvid blå/sort brahma. Det gjorde jeg to dage før de skulle afsted. Om aften tog dem ind til bruseren skyllede dem godt inden jeg puttede sæbe på dem efter jeg havde skrubbet og skyllet dem, tørrede jeg det værste med et håndklæde bagefter fik de en tur med fyntørren til sidst fik kammen og hagelapperne en lille smule vaseline og så over i et rent bur med en varmelampe. Og næste morgen var de fine og rene

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Vask og klargøring af høns til udstilling
« Svar #17 Dato: 20 Oktober , 2013, 10:46 »
Tak for svar.Jeg har tidligt fri om tirsdagen så det kunne jo godt passe der så :) Det prøver vi denne gang
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand