Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udstillingerne og resultater for 2012-13  (Læst 40788 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #75 Dato: 14 Januar , 2013, 19:40 »
Jeg havde en helt fantastisk god udstilling på LU med mine gule sussex. Jeg havde 2 haner med, som fik hhv. 94 (bedste gule sussex hane) og 91 p. Den med 91 havde fået 89 på lokaludstillingen, så jeg var rigtig godt tilfreds, især da han har skadet bagkammen temmelig meget, hvilket nok også tager et enkelt point. Begge fik kommentarer for gråt i vinger, hvilket jeg godt var klar over de ville få. Billedet er af hanen med 94 p



Desuden havde jeg 4 høner med også, som fik hhv. 90, 93, 95 og 95 p. Så super tilfreds også her. Også her havde de 3 af hønerne fået mere end på lokaludstillingen fra hhv. 90 til 93, 92 til 95 og 0 til 95. Den sidste havde et par dun på løbene til vores lokaludstilling hvilket den ikke har mere ;) Hvis ikke hun havde haft dun på løbene til lokaludstillingen ville hun dog også have fået 95 der. billerne viser de 2 95 p høner





Samlet fik for for disse 3 dyr en ærespræmie fra DfFR og en ærespræmie samt vandrepokal (vist nok nr. 2) fra sussexklubben. Så jeg var ikke til at skyde igennem, og jeg vil nyde det i fulde drag indtil næste år *y. Så må tiden jo vise, hvordan det kommer til at gå der :P

Jeg skal dog lige hurtigt skynde mig at sige, at dyrene stammer fra indkøbte æg, så grundmaterialet kan jeg ikke tage æren for, og næste år vil vise, om jeg kan finde ud at at sætte de rigtige dyr sammen i avlsstammer ???

Men far her var meget stolt af sine høns, da han tog hjem fra LU <I
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #76 Dato: 14 Januar , 2013, 20:36 »
Ja, vi må endelig hører om jeres resultater.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #77 Dato: 14 Januar , 2013, 20:50 »
Mine Lys dv. sussex fik 89,96,92,94,95 Dette udløste 1 Kåringspræmie fra DFfR, 1 ærespræmie og en vandrepokal (III) fra Sussexklubben. Ganske godt. :)
Mine gule dv. sussex fik 92,90,90,88,90 ingen præmie der.
Og mine dv Wyandotter Orange/sort Båndet fik 93,90,91,89 og fik heller ingen præmie. Men alt ialt meget tilfreds.

Mine hunde har så imorges DRÆBT min wyandothane   :'(  :'(Og han skulle ellers med til Fuglebjerg i weekenden. >:( >:(
« Senest Redigeret: 14 Januar , 2013, 22:21 Fra Patricia »
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #78 Dato: 14 Januar , 2013, 20:58 »
Jeg udstillede :

2,2 Sumatra - sorte : point : 94-93-95-93 = kåringspræmie fra DFfR + Ærespræmie og sølvmedalje fra Kamphønseklubben.

4,4 Maran - kobber-gråstribet : point : 90-94-92-92-91-91-93 = kåringspræmie fra DFfR + lille tillykke roset fra Maranklubben.

2,2 Jersey Kæmper - sorte : point : 91-91-90-93 = kåringspræmie fra DFfR

3,3 Jersey Kæmper - blå : point : IM-95-91-91-92-93 = Ærespræmie fra DFfR + Ærespræmie, pokal (4-dyr) og pokal (bedste høne)

2,2 Brahma - guld sortbåndet : point : 91-93-95-94 = Ærespræmie fra DFfR + Ærespræmie fra Brahmaklubben.

Så det var da en okay udstilling.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #79 Dato: 14 Januar , 2013, 21:22 »
Også jeg var meget tilfreds:

Guld sort randede wyandotter i stor: 91, 95, 96 - ærespræmie fra Wyandotklubben og fra DFfR samt vandrepokal for bedste wyandothane  :)
Mvh Marianne