Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udstillingerne og resultater for 2012-13  (Læst 40785 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thorleif

  • Gæst
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #15 Dato: 17 November , 2012, 18:41 »
Denne tråd er lavet til og for os som udstiller og meningen er så at vi kan fortælle og "prale" med vores point, samt ønske tillykke til hinanden. :D ;D
Er det rigtigt, Lene? Ja, da er det vel kun et tids-spoergesmaal inden Wanda tager over denne traad?

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #16 Dato: 17 November , 2012, 18:45 »
Er det rigtigt, Lene? Ja, da er det vel kun et tids-spoergesmaal inden Wanda tager over denne traad?

Haha Ja da praler alle vejne hvor der er en chance for at nogen gider lytte.... alle de andre steder bliver folk tvunget til at lytte :D

Nå men På Vejle og omegns Fjerkræklubs skue fik Yazmins smukke og dejlige nøgnehalse 93, 92 og 90 point. Hanen fik de 93 :)
Det var Yazmins første udstilling så glæden er stor :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #17 Dato: 17 November , 2012, 18:49 »
Til lykke alle sammen - og ikke mindst stort til lykke til Yazmin. :) 

Jeg vil gerne fortælle om min debut, som foregik i dag på vores lokale udstilling.

Jeg havde 0,3 krølgæs med til vores lokale udstilling i dag.  Jeg havde ingen gase at tage med, da gasen jeg har er fra Tyskland og bærer tysk ring. De tre gæs fik henholdsvis 93, 94 og 95 point.

Desuden havde jeg 1,2 Khaki Campbell-ænder med.  De fik 93, 93 og 96 point, så det blev til en ærespræmie for dem.

Jeg har blot fire dyr tilbage af Khaki Campbell, og den ene and bærer ingen ring, så jeg havde ingen erstatning at sætte ind, da jeg opdagede, at den ene and var noget slidt i fjerdragten (formentlig fordi andrik træder den gerne og grundigt). Jeg var derfor en smule nervøs og havde set for mig, at den ville få et stort rundt nul, men det var den, som fik de 96 point, så jeg var glad. :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #18 Dato: 17 November , 2012, 18:51 »
Denne tråd er lavet til og for os som udstiller og meningen er så at vi kan fortælle og "prale" med vores point, samt ønske tillykke til hinanden. :D ;D

Ja, det er rigtigt Thorleif og jeg skrev som svar på det Dorte skrev " Dejligt at alt er tilladt her", men det kunne du selvfølgelig ikke vide.
« Senest Redigeret: 17 November , 2012, 18:58 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #19 Dato: 17 November , 2012, 19:06 »
Hold da kæft en debut Marita :D :D super fedt og tillykke :) der er desværre ikke svømmefugle i Vejle.... duer er tilladt, men der var ingen meldt til.... Jeg vil ønske om der var nogle dueavlere herinde der gad melde sig ind i Vejleklubben, så vi kan få duer på skuet.... det er altså lidt sjovere at gå rundt og kigge når der ikke "kun" er høns :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

thorleif

  • Gæst
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #20 Dato: 17 November , 2012, 19:23 »
@Lene: Se nu hvad vi ha'r startet?

Wanda, hvor mange poeng fikk din hane igen, var det 91?

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #21 Dato: 17 November , 2012, 19:37 »
Nå, nu har mine gule sussex også været afsted med følgende resultat for hønerne:
0, 89, 3*90, 2*92

og hanerne:
89, 94

Så lidt en blandet landhandel, men det var vel også ok. Og mon så ikke jeg har fået lært at kigge ordentligt efter dun på løbene nu, hvilket var grunden til min 0 point. Faktisk havde hønen ellers fået 95, hvis der var givet 5 for løb i stedet for 0 <J
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #22 Dato: 17 November , 2012, 19:43 »
Tillykke, Kevin. Er det ikke meget pænt? Det var vel svært at efterfølge din sidste års succes!? Men hvis du nu læser pointkortene og kan se nogle enkeltpunkter der er ændret fra sidst, er det måske alligevel et skridt i den rigtige retning?
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #23 Dato: 17 November , 2012, 20:00 »
Jo Dorthe

Når jeg læser kortene igennem, så står der faktisk mange fine ting fremhævet, og jeg er bestemt også tilfreds. Egentligt er det kun hanen med de 89, jeg er en smule skuffet over. Jeg havde egentligt selv regnet med at han var bedre. Men han får chancen igen til januar (er allerede meldt til), hvor han nok er lidt mere udviklet.

Det er dog lidt svært at sammenligne med sidste år, da de dyr jeg har med alle stammer fra indkøbte rugeæg, da jeg aldrig lykkedes med at få afkom af de andre. Jeg mener dog at de nok er bedre end sidste år, hvilket jeg også synes beskrivelserne angiver. Jeg er dog ikke sikker på, at de 4 høner med højeste pointtal fra lokaludstillingen også er dem, jeg tager med til LU, da nogle pt mangler lidt i udvikling, og nok er bedre om et par måneder. Men nu får vi se.

Et af de helt stærke punkter ved mine nye dyr er tegning, hvor jeg mener de er betydeligt bedre end dyrene sidst år. Desuden er der også lidt mere luft under dem. Så alt i alt er jeg meget fortrøstningsfuld. Og heldigvis er det jo nøjagtig de samme dyr jeg tager med hjem, som jeg tog afsted med :)
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #24 Dato: 17 November , 2012, 20:01 »
Tillykke til jer alle.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #25 Dato: 17 November , 2012, 22:55 »
Først tillykke til jer andre.

Jeg vil da også lige være med selvom det kunne være gået bedre. Mine Antwerpener kunne nok have klaret sig bedre, men så må vi se om de kan det næste gang. Endte med at ekstradyret var det bedste. Der kan man bare se eller jeg vidste det godt, men troede hun  var for ung.
Hvid hane 92 p., Sort høne 94 p., Perlegrå haner 89 og 93 p., Perlegrå høner 93, 91 og 92 p., Guld sort-porcelænsfarvede haner 91 og 90 p., Citron sort-porcelænsfarvet høne 92 p. og Rød blå-porcelænsfarvet høne 92 p.

Duerne gik lidt bedre, selvom det ikke var de racer dommeren beskæftigede sig mest med. Så kunne lidt burdressur fra min side ved mine Mookee også have forbedret en del og filet næb ved Show Racer ville de også have fået noget mere ud af det. Så her er det lidt min egen skyld.
Show Racer: Gulfahlmørktavlet hun 94 p., Rødfahlet han 92 p. og A.O.C. han 92 p.
Tyske Skønhedsbrevduer: Blå m.s.b. hun 94 p., Mørk han 95 p. og Sort hun 94 p.
Mookee Sorte: han 92 og hun 93
Mookee Brune: hanner 92 p. og 96 p. samt hunner 94 p. og 92 p.

Kan da lige fortælle at jeg endte med bedste due pokalen :o

Wanda det kan godt laves om på. Hvad vil du have???
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Kim Egmose

  • Bruger
  • Indlæg: 16
  • Stald Egmose
    • stald-egmose.dk
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #26 Dato: 18 November , 2012, 00:50 »
Hej
Så blev det min tur til at udstille for første gang, og før har jeg kaldt mig selv for "Brahmatossen", nu er jeg bare Brahmatossen. Havde tilmeldt 3,2 guld/sortbåndet og 0,1 guld/blåbåndet, hvilket har udløst ærespræmie og vandrepokal for de sortbåndede. Den blåbåndede som jeg selv mente var min bedste høne blev nullet, men den er stadig min pæneste høne. /o

Kim
2,5,30 Jersey Kæmper sorte
1,3 Danske Landhøns sorte
1,1 Skånegæs
6,8 Dværgvædder madagascar
1,4 Dværggeder vildtfarvede

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #27 Dato: 18 November , 2012, 01:53 »
Tillykke Frank og Kim! Flotte resultater!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #28 Dato: 18 November , 2012, 07:31 »
Tillykke alle sammen :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #29 Dato: 18 November , 2012, 08:49 »

Wanda det kan godt laves om på. Hvad vil du have???

Hahahahaaaaaåååååhhhhh Frank du er ikke uden humor ;) Jeg skal ikke have duer, og skulle jeg, skal det være hvide mokee ;) Men det skal jeg ikke.... men det ville da glæde mig hvis DU kom til Vejle med en stak af dine duer ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.