Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Børnedyrskue HJÆLP  (Læst 13422 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Børnedyrskue HJÆLP
« Dato: 17 Maj , 2012, 15:47 »
Yazmin skal deltage i sit første børnedyrskue på lørdag. hun tager 1.1 dv dotte med. de er vaccineret.  men der står intet nævnt på dyrskuets hjemmeside om vacciner kender I reglerne herfor? er det de samme som alm. skuer? tænkte nemlig det kunne være sjovt at tage de 3 4 ugers kyllinger med også som hun har i samme race, men de er jo ikke vaccineret.

Det foregår på Sdr. Hygum Hjemstavnsgård som i øvrigt er et besøg værd, (mellem Ribe og Rødding.) http://www.hygumhjemstavnsgaard.dk/side1.html
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #1 Dato: 17 Maj , 2012, 17:12 »
Kyllingerne skal IKKE vacc, de voksne skal, husk attest.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #2 Dato: 17 Maj , 2012, 17:14 »
Tak Lars :) så tager vi de små med også :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #3 Dato: 17 Maj , 2012, 19:51 »
Hej Wanda
Håber ikke du får problemer,min fam. har en del med hjemstavnsgården at gøre,så derfor ville jeg også komme med dyr,da de udstiller gamle racer,det måtte jeg ikke da en af store hønsehandlere kommer med landhøns og han ville ikke have at der kom andre da hans høns ikke er vac. troede ikke man kunne udstille hvis de ikke er vac. Kan se det er først dagen efter så det går nok,men undrer mig alligevel
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2012, 19:55 Fra walter »
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #4 Dato: 17 Maj , 2012, 19:56 »
Walter, det er da det skøreste, jeg har hørt. Dyrene SKAL være vaccinerede. Man må f.eks. heller ikke have uvaccinerede dyr med på Vorbasse marked.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #5 Dato: 17 Maj , 2012, 20:05 »
Hjemstavnsgården vil ikke gøre noget da han åbenbart er til hjælp for dem.Kan det være det er tilladt når der ikke er andre høns,så derfor vil han ikke have at der er andre.det kan være vi skal spørge Finn
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #6 Dato: 17 Maj , 2012, 20:08 »
det gad jeg da godt komme ud og se. Må lige se om planerne søndag er fri. Dyr og gamle traktorer må da lige være noget for sønnike og hans far /o
@walter, jeg tror ikke han må komme uanset om han er den eneste eller ej, men jeg er ikke sikker.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #7 Dato: 17 Maj , 2012, 20:45 »
Hjemstavnsgården vil ikke gøre noget da han åbenbart er til hjælp for dem.Kan det være det er tilladt når der ikke er andre høns
Jep.
2 Bekendtgørelser er i spil
Bekendtgørelse om dyrskuer, udstillinger og lignende samlinger af husdyr
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=6950
Der står
§ 8. Fjerkræ skal være mærket, således at deres oprindelse og identitet kan fastslås.
Altså ikke noget med vaccination.
Den anden Bekendtgørelse om vaccination mod Newcastle disease, herunder paramyxovirus-1 hos duer
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105156
Skal vaccineres mod ND:
7) Fjerkræ i besætninger, hvorfra der samles til skuer, udstillinger og lignende. Dette gælder dog ikke fjerkræ, der:
a) Altid holdes indelukket i voliere med fast tag, og
b) udstilles ved separate udstillinger udelukkende med deltagelse af uvaccineret fjerkræ, der er holdt under samme forhold.


Så hvis der udelukkende kommer fjerkræ fra besætninger i voliere med fast tag, så behøver de ikke være vaccineret.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #8 Dato: 17 Maj , 2012, 21:13 »
Jeg laver altså ballade hvis de nægter Yazmin at komme ind med sine vaccinerede dyr. Så vil jeg godt se ham storavlerens overdækkede voliere ;)
Men der står jo heller intet om det på deres hjemmeside...
Jes, hvorfor kommer I ikke lørdag??? ;) der er traktorerne også derude ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #9 Dato: 17 Maj , 2012, 21:34 »
Jes, hvorfor kommer I ikke lørdag??? ;) der er traktorerne også derude ;)
fordi jeg har en aftale med en dame der skal ha skiftet motorolie og ha poleret fribordet så vi kan søsætte hende ;D Det er vist ved og være på tide og få den båd i vandet inden sommeren kommer snigende, og da min fatter og jeg skal kunne på samme tid blev det så lørdag.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #10 Dato: 17 Maj , 2012, 21:38 »
Hvis der sammeføres dyr fra forskellige besætninger, så skal de være vaccinerede. Hvis ham krejleren er den eneste med høns (samme besætning) så skal de ikke være. Men forøvrigt så synes jeg det er forkert at krejlerne altid undslipper dette.  /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bøstrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #11 Dato: 18 Maj , 2012, 21:19 »
Er det et Børnedyrskue eller Krejlermarkede? Når det er børnedyrskue er det vel for børn og deres dyr. Er der ingen Dyrlægekontrol?, det er der når vi holder b.skue ingen dyr kommer ind uden de rigtige mærkninger og attester foreligger.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #12 Dato: 18 Maj , 2012, 22:33 »
Der er for børn i morgen og voksne søndag. mener bestemt der er dyrlæge kontrol..
Vi har attester klar :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #13 Dato: 18 Maj , 2012, 22:39 »
Der er for børn i morgen og voksne søndag. mener bestemt der er dyrlæge kontrol..
Vi har attester klar :)
God fornøjelse I to
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #14 Dato: 19 Maj , 2012, 12:57 »
Her er udstillet høns der ikke er mærket ergo ikke vaccineret, bør man reagere?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.