Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udvikling/godkendelse af serama i DK  (Læst 55685 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #105 Dato: 21 Marts , 2012, 20:02 »


Sådan skal en Serama vist se ud.

http://www.youtube.com/watch?v=O7qCd9v6RHk&feature=related

Tommy

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #106 Dato: 21 Marts , 2012, 20:09 »
Så skal jeg da ikke ha' Serama, jeg kan da ikke ha' en hane der skal læne sig op af sin hale for overhovedet at holde  balancen, kan den mon nå foderet på jorden? :o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #107 Dato: 21 Marts , 2012, 20:18 »
Uha, de seramaer i Malaysia har været holdt i små aflange kasser for at opnå den bizarre holdning. Det er det menneskene konkurrerer med. Det er ikke fra små af at de har den holdning. Grusomhed i endnu en afskygning. /d :'(

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #108 Dato: 21 Marts , 2012, 21:31 »
Uha, de seramaer i Malaysia har været holdt i små aflange kasser for at opnå den bizarre holdning. Det er det menneskene konkurrerer med. Det er ikke fra små af at de har den holdning. Grusomhed i endnu en afskygning. /d :'(

Ja det er da beroligende, at de ikke pr. automatik ser sådan ud, men det er da skrækkeligt at de bliver mishandlet på den måde, aj Lene mener du virkelig det? ja ikke at jeg ikke tror dig,, men hvor er det synd
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #109 Dato: 21 Marts , 2012, 21:36 »
Det er så fælt at det er svært for os at begribe.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #110 Dato: 21 Marts , 2012, 22:03 »
Der er stor forskel på deres konkurrence dyr og avls dyr, de sidstnævnte ser slet slet ikke sådan ud. Jeg har set billeder af hvordan de holdes og hvilke type de avler fra.
Og har også set flere typer af de bokse mange anvender til "træning" der er en smule huller eller lignende højt oppe som de så står inde i boksen og forsøger at kigge ud af, derved får de den tilbage lænede holdning. Den træning starter allerede omkring 2 ugers alderen, der er dog få avlere som ikke anvender den metode...siger de.

Men jeg har nu set dem som var værre ende ham der  ;)

Men deres "blær" opvisning, som det faktisk er, kan imponere mig. Også selvom den kommer sig ved de går helt isoleret inde i deres boks mens de vokser op. Senere skal de så lære at omgå sig på et bord og vænne sig til andre mennesker og dyr. Isoleringen gør de jo vil vise sig frem og fortælle hvor imponerende de er, det er nok også derfor det stort set kun er haner som udstilles.

Og den hane går jo ikke rundt sådan hele tiden, men går og spiser som alle andre høns normalt. Der er jo tale om de bliver trænet til show opvisning og avlet efter så småt som muligt.
Så de går og lever ikke som i ser i de videoer, det er kun ren show. Og der er forøvrigt enorme pengesummer på højkant for topdyr og deres afkom. En bare nogenlunde fornuftig hane dernede kan sagtens sælges for mange tusind danske, her kan selv tyske fjerkræ priser kun være med til sokkeholderne.

For pokker Tommy...der fik du lige sat mig igang  :o




Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #111 Dato: 21 Marts , 2012, 22:42 »
Det var godt med en udførlig beskrivelse Michael  /o

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #112 Dato: 22 Marts , 2012, 09:19 »
Ja, det er noget man lærer dem til opvisning...i det daglige render de rundt og hygger sig og ligner alle andre /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #113 Dato: 22 Marts , 2012, 14:01 »
Dette er en af mine 2 avlshaner, denne er fra sidste år. Synes selv han er en god type, måske ku han bruge lidt mere brystfylde men det kan nå og komme.

Han poserer på billedet som reaktion på påfuglene kaldte på hinanden lige ved siden af dem.


Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #114 Dato: 22 Marts , 2012, 14:06 »
Flotte farver Michael  /o

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #115 Dato: 22 Marts , 2012, 17:50 »
Ja mine ser heller ikke sådan ud, de er faktisk rigtigt fine og lækre små høns. Hanen kan dog godt puste sig lidt op :) når han skal imponere. Har nu 6 små æg af dem, må hellere skynde mig at puste dem ud og lave dem til påskeæg :-)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #116 Dato: 22 Marts , 2012, 20:14 »
Ja jeg synes nu stadig ikke det er i orden at " træne dem i små æsker" men de er smukke små fugle i sig selv, uden "træning"
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #117 Dato: 22 Marts , 2012, 21:08 »


Det var da godt der kom gang i det  /o /o
Nu var det ikke for at ødelægge noget for nogle og jeg har da også set en del på youtupe som der ikke stå sådan.

Hanerne har jo en hvis charme og deres selvtillid fejler ikke noget.

Tommy

 

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #118 Dato: 22 Marts , 2012, 21:10 »
De bliver så ikke trænet på den måde Ina, men fra de er helt små lokker men dem til at "rejse" sig. Lige som man træner en hund med godbidder kan man træne dem med guffer. Jeg har så IKKE tænkt mig at gøre det med mine, om det så koster mig præmier eller andet til udstilling!
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Udvikling/godkendelse af serama i DK
« Svar #119 Dato: 22 Marts , 2012, 21:16 »
De bliver så ikke trænet på den måde Ina, men fra de er helt små lokker men dem til at "rejse" sig. Lige som man træner en hund med godbidder kan man træne dem med guffer. Jeg har så IKKE tænkt mig at gøre det med mine, om det så koster mig præmier eller andet til udstilling!
Hvor kommer æsken så ind i billedet, eller er det fordi det kun sker i Malaysia, og hvis, så er det da stadig ikke ok
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn