Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Velfungerende fjerkrækoloni ?  (Læst 4573 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Velfungerende fjerkrækoloni ?
« Dato: 05 Juli , 2011, 18:18 »
Vil gerne høre om jeres erfaringer med velfungerende fjerkrækolonier. Hvordan er de drevet og styret - er de underlagt en klub, er kommunale, eller hvordan gør I ude i det ganske danske land?

« Senest Redigeret: 08 Juli , 2011, 12:30 Fra Marianne M. N. »
Mvh Marianne

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Velfungerende fjerkrækoloni ?
« Svar #1 Dato: 08 Juli , 2011, 12:30 »
Er der ingen der vil byde ind her?
Mvh Marianne

Offline Eva

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 343
Sv: Velfungerende fjerkrækoloni ?
« Svar #2 Dato: 08 Juli , 2011, 13:39 »
Jo, jeg vil da gerne gi´et svar, men jeg har ikke selv have i kolonien,- men den koloni der er i Odder er yderst velfungerende og det er der vi ofte holder vores møder i Odder og Omegns Fjerkræklub. Du kan få oplysninger ved at kontakte Niels Rasmussen der er formand for Odder og Omegns Fjerkræklub. Jeg mener det er kommunen der ejer jorden, og at man skal være medlem af fjerkræklubben, men alt det ved Niels.

Se også lige http://www.xn--skanderborgfjerkrklub-v3b.dk/
Det ser da også ud til, at de har en flot koloni.

Måske DFfR har et overblik over kolonier, eller kan skaffe dig kontakter til kolonier.

i Århus Fjerkræklub har jeg flere gange bragt det på banen at Århus burde give lov til en koloni, her er det kun duefolket der har en koloni.


Er du ved at samle oplysningerne fordi du vil prøve at få etableret en koloni?
Venlig hilsen
Eva

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Velfungerende fjerkrækoloni ?
« Svar #3 Dato: 08 Juli , 2011, 13:44 »
Tak skal du have  /o

Vi har en allerede en koloni i den klub jeg er med i, men kunne godt være interesseret i at vide om der er andre modeller for at drive en koloni.
Mvh Marianne

Offline Willy Littau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Sv: Velfungerende fjerkrækoloni ?
« Svar #4 Dato: 08 Juli , 2011, 19:02 »
Der er flere modeller at drive en kolini efter - enten som kommunal eller som en koloni under en klub i D.F.f.R.
Der er flere kolonier, hvor klubber har fået stillet et stykke jord til rådighed fra kommunen og så har udstykket a la kolonihave.
Den bedst organiserede er kolonien ved Struer Fjerkræklub i Struer.
Kolonien er på ca. 20 grunde - ALLE husene på de enkelte grunde ejes af klubben, så det er klubben der lejer hus og grundstykke ud. Det har den fordel at er der problemer med en lejer (passer ikke sine dyr ordentlig) så kan lejer opsiges og da det er klubben der ejer hus m.v. så er det bare ud - ikke et spørgsmål om huset koster kr. 15. - 20.000 kr for en anden at overtage.