Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvis du havde en fjerkræ klub ??  (Læst 14641 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #15 Dato: 24 Februar , 2011, 14:07 »
Hvorfor ikke;
Annoncere i avisen med kursus for kommende hønsejere, f.eks. i forbindelse med FOF aftenskole.

Ligefra hvordan passer man høns, hvad kræver høns, regler for fjerkræhold, fodring af høns, hvor køber man høns? Hønseracer, udrugning af kyllinger, slagtning, tilberedning og til sidst udstilling for de særligt interesserede.

Jeg kunne godt tænke mig at holde sådan nogle kurser engang  ;) tænk at få penge for at ævle løs om høns /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #16 Dato: 24 Februar , 2011, 14:13 »
Ja, man kan gøre meget for at lave arrangementer (og tag ikke fejl, der er prøvet meget op gennem tiden).

Næste problem er så at få folk til at møde op til disse arrangementer... dette kræver en MEGET større udfordring, tit og ofte hører man om at det faktisk kun er bestyrelsen, som er mødt op...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #17 Dato: 24 Februar , 2011, 22:50 »
Hej

Jeg kan godt lide den med kursus i høns, den vil jeg da forslå vores lokale LOF, de mangler emner til aften skolen kursus, det kunne af sluttes med besøg hos flere opdrættere.

Tommy 

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #18 Dato: 26 Februar , 2011, 15:41 »
@ Thomas

De eneste af dine fiktive arrangementer som ikke er  blevet lavet op gennem tiderne i de forskellige klubber. Og som jeg ikke rigtigt tror på (kender jeg folk ret)

Er kun disse 2 :

uge 29 og 30 - åben sommerferie for børn fra kl 10 til 12, du får ingen til at komme i industri ferien.

I sommerhalvåret når der er søndagsåbent i gågaden, ser vi gerne hjælp til lidt PR i et par timer eller 3, til at vise vores dyr frem. Her tror jeg heller ikke du får nogen folk til stille op..

Med hensyn til indkøbsturen til America, da havde vi her på Lolland engang lavet en hønseften, hvor vi først så på høns hos nogle opdrættere og derefter sluttede hos LS Dantrade og handlede hønseting.

« Senest Redigeret: 26 Februar , 2011, 15:45 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #19 Dato: 26 Februar , 2011, 15:49 »
http://www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk/16854454 her kan ses hvad Sydhavsøernes Fjerkræ Klub lavede sidste år af ting og sager.

Klubben har endvidere en stor hjemmeside og sender blad ud 5 gange om året til alle medlemmer + annoncerer i "Det Grønne Blad" omkring kommende arrangementer.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #20 Dato: 27 Februar , 2011, 00:10 »
Hej


Jeg tror hvis man kunne være med til torve dage og andre lignende arrangementer i de lokale byer, så kunne man nå ud til at stor publikum.

Det er bare lidt besværligt når man skal meddele det med hvem og hvorfra og så i god tid, der er bliver en del papir arbejde ud af det.

Ved at Møns fjerkræklub er med på torvet i Stege når der er torve dag om tirsdagen sommeren over. De har vist ikke høns med hvert gang, men de har nogle hyggelige dage.

Hilsen

Tommy

 

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #21 Dato: 06 Marts , 2011, 10:12 »
i sommerferien har vi haft mellem 80 og 100 børn hver sommer de sidste 2 år hvor jeg har arrangeret det, og fået medlemmer til at stå klar i kolonien! så det kan man sagtens

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #22 Dato: 06 Marts , 2011, 11:05 »
i sommerferien har vi haft mellem 80 og 100 børn hver sommer de sidste 2 år hvor jeg har arrangeret det, og fået medlemmer til at stå klar i kolonien! så det kan man sagtens

Flot!  /o

Hvad har I så lavet ?
Mvh Marianne

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #23 Dato: 06 Marts , 2011, 14:31 »
De har fået lov til at fodrer og fået stillet nysgerrigheden ved at stille spørgsmål, så har vi tilgengæld givet en juice og et stykke frugt  ;D