Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvis du havde en fjerkræ klub ??  (Læst 14643 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Dato: 21 Februar , 2011, 15:19 »
Der er så mange som skriver om "hvad får jeg ud af et medlemsskab i en klub"

Så nu er chancen der.

HVIS du havde en klub :
Hvilke aktiviter skulle der være osv.?
Skal der være et klub blad og hvis ja hvor mange gange om året ?
Skal der være en hjemmeside ?

Kom med bud om den perfekte klub..
« Senest Redigeret: 21 Februar , 2011, 15:36 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #1 Dato: 21 Februar , 2011, 15:24 »
RUNDVISNING! Jeg vil så gerne rundt og se, og også selv vise frem! Det er altid nemmere at stille spørgsmål, når man ser det hele "Live".
Måske en mentorordning med en af de lokale ;D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #2 Dato: 21 Februar , 2011, 15:31 »
tema-aftner

fx:
Fodring. Æglæggende høners fodringsbehov. fx en konsulent fra foderfirma

virksomhedsbesøg: Det danske fjerkræråd, videnscenter for landbrug - fjerkræ

grundlæggende avlsteori

klargøring til udstilling

rugeteknik - skrøner og fakta

besætningsbesøg - gerne i andre kredse
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2011, 20:59 »
Ja til klubblad, 4-5 gange om året
Mentorordning god ide!
Mulighed for fællesindkøb/fælleseje af dyrere ting
Hjemmeside jeps
Fællesture
Og de andre nævner også mange gode ting :)

Og så skal jeg vist selv have meldt mig ind  ;)
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #4 Dato: 21 Februar , 2011, 21:13 »
Hej

Jeg har sidde i lokalbestyrelser i flere omgange og hvert gang har vi forsøgt at sætte en masse ting i gang.

Da jeg startede i lokalklubben kunne vi godt samle 30 mennesker til en tur rund og besøge andre opdrættere, det som regel i andre klubber, vi kørte helt til København for at se på fjerkræ, den sidste tur vi lavede var vi 3, så siger det sig selv at så gider man ikke mere.

Vi prøvede også med medlemsaften med forskellig emner, der kom kun bestyrelsen de 3 gange vi prøvede.

Hønsedag havde vi også i mange år, man så var der problem med bure og hvor skulle det så være, så det blev også droppet igen

Vi prøvede også med en klargøring aften hvor vi havde inviteret en dommer til at komme og fortælle lidt om hvordan man klargøre dyr til udstilling og hvad dommerne kikkede efter når de bedømte, der kom heller ikke ret mange og det var folk der havde udstille i mange år.

Den gang var det jo også bare "gamle mænd" som havde haft fjerkræ siden de var drenge og kunne ikke lære mere.

Men måske skulle være prøve igen, man kunne jo slå sig samme, flere klubber om arrangementerne.

Nu har vi jo fjerkræforum med mange medlemmer spredt over hel landet og kommer der bare 10 personer, så tror jeg godt man kan afholde  nogel af de forslå arrangementer.

Hilsen
Tommy

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #5 Dato: 21 Februar , 2011, 21:20 »
Ja vi så jo, hvor mange mennesker vi kunne samle på Gavnø sidste år, det var jo fantastisk - og måske skal vi have mere af den slags, hvor flere klubber og meget gerne forum er medarrangører...  /o - og hvor der er adgang for 'menig-mand' også. Det fællesskab vi har her skal/bør/må smitte af på lokalklubbernes og specialklubbernes aktiviteter. Sådan lidt mere tværfagligt... Hvis man altså gider. Jeg syntes i hvert fald det var sindssygt hyggeligt og givende.

Er der nogen der kan huske, hvor mange vi var på Gavnø?
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #6 Dato: 21 Februar , 2011, 22:04 »
Det er egentligt meget pudsigt at alt det, som indtil videre er blevet nævnt er alle ting som er/har været praktiseret i mange år, i de klubber jeg kender til.

Problemet ER bare at få folk til at møde op. For her kniber det desværre gevaldigt, det er ligesom holdningen er " der skal være være mange tilbud - men vi gider ikke bruge dem"

Gad vide hvor mange medlemmer der ville være her på Forum, hvis det 1) kostede penge at være medlem og 2) man skulle ud af hjemmets fire vægge for at deltage ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

  • Gæst
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #7 Dato: 21 Februar , 2011, 22:12 »
Jeg vil bare gerne udstille, så gerne, at det kunne lade sig gøre i andre klubber også uden partout, at skulle være medlem, at medlemskabet af DFrF åbnede den mulighed. Ville elske at kunne tilrettelægge en udstillingssæson allerede nu.

Så benytter jeg mig af, at jeg kan få vaccineret mine dyr. De mennesker jeg har mødt har været ualmindeligt flinke skal dertil siges, men jeg er ikke til busture og bingo.

Nu valgte jeg jo så også en race som ingen kendte til, så der var/er ikke så mange råd at hente, men det gør ikke noget.

Min datter er medlem af silkeklubben og er meget glad for det.

Lene du har ret vi er ikke mange der tager afsted til arrangementer, det er meget nemmere, at sidde ved puteren imellem gøremålene i stedet for at skulle ind og skifte tøj og ligne en der ikke har et eneste dyr ;D ;D

VH Gunni.

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #8 Dato: 22 Februar , 2011, 09:25 »
Elektronisk; hjemmeside, betalinger, medlemslister
Udgivelse af Klubblad 1 gang hvert år, med info om bestyrelsen, præmieregler, love i klubben, racer i klubben osv. nye medlemmer skal have en når de melder sig ind

Drømmenes fjerkræklub kalender år 2025:
Lørdag d. 25 Januar kl. 9,00 - indkøbstur til America a/s - vi får 25 % rabat, vi kører fælles, vi tager en trailer med
Torsdag d. 20 februar kl. 18,00 - Generalforsamling - der serveres Lasagne inden mødet for 20 kr
Torsdag d. 20 marts kl. 18,00 - Foredrag af Lene Lestat om kyllinge pasning - der serveres bøfsandwish inden   fordraget for 20 kr.
Fredag d. 18 april kl. 19,00 - Påskebanko - kom og støt klubben - gode gevinster
Søndag d. 18 maj kl. 9,00 - fælles slagtedag vi slutter af med en smørselv frokost til 20 kr.
Lørdag d. 21 Juni kl. 10 til 16 - åben haneudstilling og PR dag i kolonien
uge 29 og 30 - åben sommerferie for børn fra kl 10 til 12
Lørdag d. 16 august kl. 10 til 16 - Loppemarked og salg af dyr i kolonien
Lørdag d. 30 august kl. 9,00 - tur til Silkeborg vi kigger hos 3 hønsefolk i området
Mandag d. 1 september kl. 17,00 vaccination
Torsdag d. 18 september kl. 18,30 - vi besøger et medlem af klubben
Lørdag d. 18 oktober kl. 9,00 vi kigger på årets afkom, dommer kommer og hjælper os, vi slutter af med smørselv frokost for en flad 20er
Lørdag d. 25 oktober - vi vaccinerer det sidste afkom i år
21,22,23 november - årets udstilling
Fredag d. 12 dec kl. 19,00. Julebanko
Mandag d. 29 dec. kl. 17,00 Præmie- og jule fest for alle medlemmer store som små

I sommerhalvåret når der er søndagsåbent i gågaden, ser vi gerne hjælp til lidt PR i et par timer eller 3, til at vise vores dyr frem
_______________
Håber at fjerkræ forum er her til den tid, så kan vi lige tjekke op på kalenderen ;)
« Senest Redigeret: 22 Februar , 2011, 09:26 Fra Thomas Poulsen »

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #9 Dato: 22 Februar , 2011, 10:48 »
Jeg vil gerne meldes ind i Thomas Poulsens fremtidsklub  /o
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #10 Dato: 22 Februar , 2011, 12:43 »
@ Louise

Denne oversigt ligner mange klubbers arrangementsliste....med meget få undtagelser.

« Senest Redigeret: 22 Februar , 2011, 12:45 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #11 Dato: 22 Februar , 2011, 15:08 »
En strøtanke.. vores klubber holder vel generelt "lukkede" foredrag - altså "kun for medlemmer".
Måske skulle man prøve at åbne dørene for pøblen - bare en gang i mellem - måske er foredrag om "Høns i haven" eller noget andet letspiseligt?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #12 Dato: 22 Februar , 2011, 16:00 »
@ Thomas

Godt det er først i 2025 jeg skal holde foredrag - så er der lidt tid at øve i inden da. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #13 Dato: 22 Februar , 2011, 16:34 »
Citér
Måske skulle man prøve at åbne dørene for pøblen - bare en gang i mellem - måske er foredrag om "Høns i haven" eller noget andet letspiseligt?

Jeg synes bestemt, at man skulle åbne dørene noget mere, for at gå lidt i charmeoffensiven. En alternativ måde var jo at sige, pris for medlemmer XX kr og pris for ikke medlemmer YY kr, og så enkelte gange kunne det jo være gratis for alle, for at samle nogle folk sammen.

Den med differentieret pris synes jeg da ind imellem jeg støder på i forbindelse med arrangementer offentliggjort i lokalaviser fra fx haveforeninger mm.
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Hvis du havde en fjerkræ klub ??
« Svar #14 Dato: 22 Februar , 2011, 20:47 »
Alle mine aktiviteter i år 2025 skal værer åben for alle medlemmer af DFFR, folk melder sig med garanti ind i klubben når de har smagt min lasagne ;)

Lene - du skriver med få undtagelser- jeg syntes der er mange, men det kunne jo tænkes at jer ovre på øen er længere fremme end os ;)

http://struer-fjerkraeklub.dk/favorite.htm link til klubbens kalender i år

Jeg syntes ikke der er meget min lille familie kan deltage samlet i, pånær LU ;)