Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fin hane - uden ring  (Læst 2225 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karina J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Fin hane - uden ring
« Dato: 08 August , 2012, 11:23 »
Hej med jer. Mit første indlæg;).
Jeg tror, jeg har fin maranhane, som jeg synes kunne være sjov at tage med til Landsudstillingen i Fredericia. Han er et år og har ingen ring. Er der så nogen mulighed for at komme med?
Jeg har desuden en helt sort maranhøne, ligeledes uden ring? - den sorte er jo ikke godkendt, men er det alligevel en mulighed at tage dem med til bedømmelse?
1.5 sort/kobber maran
0.1 blå maran

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Fin hane - uden ring
« Svar #1 Dato: 08 August , 2012, 11:29 »
De skal bære en fast fodring og de skal også være vaccineret mod New Castle Disease. Du skal endvidere også være medlem hos DFfR for at kunne udstille og købe ringene.

Evt. kunne du få en hønsekyndig ud fra din lokal klub og evt. få en vurdering på dem. Eller smæk et par gode billeder af dem herind. Godt nok kan man ikke dømme 100 % ud fra et billede, med de grelleste fejl kan dog "opdages".

Er de så gode, så få et par høner mere og kom igang med at avle. For dit afkom vil kunne få faste ringe på-
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Fin hane - uden ring
« Svar #2 Dato: 08 August , 2012, 11:34 »
Velkommen på forum, Karina :D
Ja, du kan desværre ikke udstille dem du har, men bare klø på med kyllinger til foråret, så kan du få dem med næste år.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk