Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hane jagter skruk høne  (Læst 2835 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
hane jagter skruk høne
« Dato: 09 Juli , 2019, 16:21 »
Jeg troede ikke hanen var interesseret i en skruk høne. Men min hane jagter min skruk og de har gået sammen det sidste år. Er det sådan det er
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lars Holt

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Sv: hane jagter skruk høne
« Svar #1 Dato: 09 Juli , 2019, 19:25 »
Hvis hun skal have lov til at ruge, bør du skille dem ad. Ellers får hun ingen ro.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hane jagter skruk høne
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2019, 19:27 »
Jamen det skal hun ikke. Jeg er ved at afskrække hende
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: hane jagter skruk høne
« Svar #3 Dato: 09 Juli , 2019, 20:47 »
Hvis hanen attrår hende, så er det vel med til at stoppe hendes skrukken ??

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hane jagter skruk høne
« Svar #4 Dato: 09 Juli , 2019, 21:49 »
jeg ved det ikke. Men jeg troede slet ikke en hane var interesseret i en skruk. Jeg har aldrig set det før.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: hane jagter skruk høne
« Svar #5 Dato: 12 Juli , 2019, 11:11 »
Nejjj, det ville jeg heller ikke tro de gjorde, men sådan er der jo så meget.

Min lille dværghane forsøger forsigtigt at indynde sig hos skrukken jeg har med 4 af hans egne kyllinger. Han spankulere rund med sine damer og anviser spiseværdige ting det meste af dagen.

Når jeg så fodre skrukken med feks hårdt kogt æg, så kalder hun på sit afkom og det udløser også hanens - og andre høns´s  - største interesse. De andre høns kan hun holde væk, men tolerere hanen prøvesmager. det er sjovt at følge.   

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: hane jagter skruk høne
« Svar #6 Dato: 12 Juli , 2019, 12:16 »
Ja den hønseverden er forunderlig
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner