Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kom så æg!!!!  (Læst 6729 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sussie Baassel Holdt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 51
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #15 Dato: 20 Januar , 2010, 09:19 »
Jeg må bare væbne mig med tålmodighed... :) og så vil jeg prøve det med halmen i gården for at lokke dem ud.
tak tak
Kærlig hilsen
Sussie Baassel Holdt

glad og tilfreds ejer af
1.3.8 Danske Landhøns

Offline Chris

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 87
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #16 Dato: 20 Januar , 2010, 09:48 »
Absolut... tålmodighed er en dyd, men kan være svært!

Mine høns har netop lagt de første æg idag.... Hønsene (Orpington) er fra starten af maj, så de kan vist siges at være langsomme i optrækket!
Lykkelig ejer af en blandet hønseflok, 0.1 Kleiner Münsterländer og 1.0 Ruhåret Hønsehund

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #17 Dato: 20 Januar , 2010, 10:33 »
Tålmodighed ???
Hvad er det nu lige det er *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #18 Dato: 20 Januar , 2010, 11:12 »
Tålmodighed ???
Hvad er det nu lige det er *f

Ja her hos mig er det en by i Rusland - jeg er som bekendt allerede i gang med at lave de første kyllinger...    ::)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
0
« Svar #19 Dato: 20 Januar , 2010, 11:42 »
0
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 11:46 Fra The Mother »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #20 Dato: 20 Januar , 2010, 11:56 »
De fleste racehøns lægger æg, når de er en 5-6 mdr, men det er lidt afhængigt af racen; hertil skal du så lægge någet årstidsbestemt, hvis f.eks. de når alderen sidst på efteråret eller først på vinteren, kan det nemt ske, at de venter til foråret. Endelig kan der ske det, at de bliver fodret for godt, og fede høns lægger ikke æg. Så det er ikke en enkelt ligning.  ;D Der er mange ubekendte faktorer.
De hybrider, der er beregnet til æglægning starter oftest ret tidligt, men 18 uger er nok til den optimistiske side.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jokeren

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #21 Dato: 21 Januar , 2010, 12:10 »
hej vi har røde amerikaer som vi købte i nov. vi har 10 høns og en hane. de ligger 2-3 æg om dagen og har gjort det hele tiden. vi er også i gang med at udruge de første æg. vores høns har lyst og varme. ja vi forkæle dem nok lidt. held og lykke

Offline tmla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #22 Dato: 21 Januar , 2010, 14:13 »
Vi får en del æg fra vores Drærg piger, men de store venter vist på lysere tider. Vi har lys på timer i begge hønsegårde og fodre med det samme.... Vores høns ville heller ikke ud.... men fik så det råd at strø med grus eller aske, og vupti var alle høns ude og skrabe i det hvide...  Efterfølgende har vi bare flyttet de nye snedriver og hønsene trasker gladeligt ud.

Offline AKJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #23 Dato: 30 Januar , 2010, 22:31 »
Hej!

Jeg købte 1,3 tværstribede Plymouth Rock's d. 10/1. Jeg havde siden sat lys til dem og givet dem æglægningspiller. Jeg gav dem også selvfølgelig lidt brød og lidt solsikkekerner, grundet kulden. Og hvad skete der på min fødselsdag d. 27? Det første æg kom, og det var med hele 2 blommer - sikke en gave. Siden mistænker jeg en anden af hønerne at lægge æg også. Lyset er altså vigtigt  ;)
Det var vidunderligt at få sit første æg, og der er troligt et æg pr. dag nu.
-Forstår bestemt frustrationen over at hønsene ikke lægger æg, men det er jo dejligt at iagttage hønsene alligevel :D

Mvh Katrine.
1,3 Tværstribede Plymouth Rock.
0,2 Gøgespættede Maraner.
12,2 kyllinger.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #24 Dato: 31 Januar , 2010, 07:02 »
Velkommen på forum, Katrine :D
Sikke en fin fødselsdagsgave at få! Der vist ingen her, der ikke ved lige præcis, hvordan det føles med det første æg  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Sussie Baassel Holdt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 51
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #25 Dato: 06 Februar , 2010, 22:36 »
Dagen efter jeg startede denne tråd, fik jeg indkøbt en lampe, som jeg med nød og næppe i sne og blæst fik sat op. Så kørte jeg ud og købte en sæk kraftfoder, som de skulle ha aad libitum. Kornet får de så strøet i gården. Og så skete det.... for 3 dage siden: 1 æg. Igår : 1 æg. I morges 2 æg og gud hjælpe mig om der ikke kom et mere i eftermiddags.

Juhu *o
Kærlig hilsen
Sussie Baassel Holdt

glad og tilfreds ejer af
1.3.8 Danske Landhøns

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: kom så æg!!!!
« Svar #26 Dato: 07 Februar , 2010, 06:57 »
Hvor dejligt, Sussie! Tillykke  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk