På torsdag får Iren besøg af repræsentanter fra teknisk og miljø udvalg i Brøndby. De skal bese Irens nye hønseforhold, som bl. a. består af nyisoleret hønsehus, samt en lydisolerende væg i hønsegården, som vender ind mod en nabo, som har benyttet den verserende sag til at gøre indsigt mod dispensationen til Iren. Dispensationen går på, om forholdende er i orden efter de krav kommunen har udstukket samt om Iren kan beholde sine 20 høner - hanen kan der ikke diskuteres om.
Jeg havde en lang samtale med Iren i går og det forlyder, at repræsentanterne fra teknisk forvaltning efter dommen har en vis forståelse for Irens situation, og vil forsøge at gøre det muligt, at hun kan beholde sine nuværende 20 høner - men om det kun gælder indtil til disse naturligt falder fra, eller om Iren fremadrettet får dispenstion til 20 høner, kunne jeg ikke få klarhed over i går.
Så nu må vi håbe det bedste og krydse finger for positivt udfald på torsdag.
Et af mine formål med samtalen med Iren var også at prøve at få hende til at deltage en smule i debatten her. Jeg har ikke ment, at en defekt computer var nok til fuldstændig at gøre Iren tavs overfor sine store støtter her på forum. Forelagt dette er her næsten ordret, hvad Iren sagde til mig:
"Jeg er uendelig lykkelig for den enorme støtte, jeg har fået fra forum, og uden Finns tiltag i sagen, havde jeg ikke haft nogen mulighed for at starte eller genemgå denne sag, som forhåbentlig snart finder sin endelige afgørelse.
Det sidste år har været meget belastende og tæret utrolig meget på kræfterne. Jeg elsker mine dyr og det har været forfærdeligt ikke at vide om de var købt eller solgt. Flere af mine høns er så gamle, at de ikke lægger æg mere, men jeg havde jo lovet dem, at de måtte blive her, til de selv faldt om.
Jeg tænker også meget på alle de søde mennesker på forum, som står bag mig, men som situationen er, så har jeg ikke haft...og har stadig ikke overskud til at gå ind og takke for opbakningen. Min computer er i orden igen, men jeg læser ikke engang med i min tråd - i det hele taget kan jeg ikke klare at logge ind på forum og læse alle de glade indlæg der er om høns og kyllinger, som det jo er tiden for nu. Den glade hønseverden er for smertende for mig for tiden, men jeg håber så sandelig, at det vender snart. Bare det at vide, at min hane, som er så sød og mild, og som jeg har haft så længe, kommer videre til et godt liv i en god hønsegård, gør mig uendelig glad og lettet.
I skal nok høre fra mig, men jeg be`r om, at det ikke behøver være lige nu, men vil du ikke godt takke alle rigtig, rigtig mange gange for at være der for mig."
Nu krydser vi fingrer for på torsdag
Ha`en god mandag