Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: maling af inderside af hønsehus  (Læst 4849 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline fanny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
maling af inderside af hønsehus
« Dato: 02 April , 2008, 15:30 »
hvilken maling vil i anbefale? et eller 2 lag? hvilken farve lys eller mørk? (har kun høns om sommeren)
skal starte mine høns op igen- glæder mig så meget. har en søn på 2 år- og en hunde + en have fyldt med mosegrise!

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: maling af inderside af hønsehus
« Svar #1 Dato: 02 April , 2008, 15:57 »
For hygiejnens skyld, ville jeg kalke. Hvilket type hus har du?

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: maling af inderside af hønsehus
« Svar #2 Dato: 02 April , 2008, 16:24 »
Og hvorfor kun sommerhøns, er det er sommerhus :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: maling af inderside af hønsehus
« Svar #3 Dato: 02 April , 2008, 17:47 »
Nu vi er ved kalkning af hønsehus, Jeg synes ikke jeg kan finde den kalk i snakker om, men har fundet noget der er i en spand hvor der også er noget væske af en slags, men det er hundedyrt.
Er det det eller kan man købe det i pulverform og selv blande, lidt billigere, og hvad er bedst????
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline fanny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: maling af inderside af hønsehus
« Svar #4 Dato: 02 April , 2008, 18:11 »
hej- ja det er et sommerhus og jeg afholder min barsel der og har altid ønsket mig høns- så nu skal det være!
kalk er jo fint men om det holder på masonit og silikone fuge er jeg meget i tivl om...
pas desuden på med at bruge kalk- brug altid tæt sluttende tøj og beskyttelses brilller- det er meget basisk og ætser kraftigt!
skal starte mine høns op igen- glæder mig så meget. har en søn på 2 år- og en hunde + en have fyldt med mosegrise!

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: maling af inderside af hønsehus
« Svar #5 Dato: 02 April , 2008, 22:09 »
Nu vi er ved kalkning af hønsehus, Jeg synes ikke jeg kan finde den kalk i snakker om, men har fundet noget der er i en spand hvor der også er noget væske af en slags, men det er hundedyrt.
Er det det eller kan man købe det i pulverform og selv blande, lidt billigere, og hvad er bedst????

Det kalk du køber i spande skal også blandes yderligere op. Jeg er faktisk rimelig sikker på at det er en del billigere at kalke end at male. Ellers handler du vist kalk de forkerte steder.

Danny
Himlen bør altid være blå!