Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp.  (Læst 15129 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hjælp.
« Svar #15 Dato: 16 Marts , 2010, 20:30 »
jeg så i Frilandshaven på dr2 et fugleskræmsel der kunne bevæge arme og ben og blinke ,øjnene, den kunne man bl.a dirigerer fra sin telefon, så hvis man ville, den var ret fantastisk. og måske værd at se på, der var i øvrigt var der mange forslag til bekæmpelse af uønskede fugle, måske et forslag du kan bruge.
udsendelsen blev sendt Måske genudsendt.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: Hjælp.
« Svar #16 Dato: 16 Marts , 2010, 20:47 »
Problemet med spurvehøge er at man næsten selv kan være i nærheden,det er ligesom om at rovfuglen kun fokuserer på det udvalgte bytte,og med 150 kvm.voliere kan jeg forestille mig der skal en hel del til at forstyre den i sit foretagende.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hjælp.
« Svar #17 Dato: 16 Marts , 2010, 20:55 »
Foruden fantastisk smørrebrød, så er her opskrifter på adskillige forskellige fugleskræmsler, måske du kan bruge noget af det Bjarne, men du skal jo heller ikke have skræmt dine egne fugle,,,,,her er et link. ca midt i udsendelesn kommer skræmslerne.

http://www.dr.dk/DR2/Frilandshaven/Programmerne/2008/0523162940.htm
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Hjælp.
« Svar #18 Dato: 18 Marts , 2010, 07:54 »
Hej Bjarne.
Krøl noget staniol om nogle bolde og sæt op/hæng op, det giver en masse lysreflexer, det bryder de sig bestemt ikke om, jeg har været igennem det.
mvh
john
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Hjælp.
« Svar #19 Dato: 18 Marts , 2010, 13:13 »
Jeg havde hængt nogle konserves dåser op med en kloke i så de lamede og samtidig var blanke.
På trods af dette har jeg hele dagen haft besøg af bæste >:( /d.
Da jeg opdagede den havde den gennem nettet fået fat i en af mine Bronzrvinget duer der var ilde tilredet >:(.
Alle fugle blev lukket ind på nær mine tragopaner der kan gå i skjul under mit bursystem til vagtler. Disse tør ikke forlade skjulet og jeg er formentlig også nød til at flytte dem ind også, så volieren er helt tom  >:(.
Efter at jeg havde lukket fuglene ind kom den igen og forsøgte at bide hul i nettet for at komme ind i volieren på trods af dåserne og spejlene der hæger over gavlen  >:(. Lige meget hvor tit jeg jagede den væk kom den lige så hurtig igen  >:(

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hjælp.
« Svar #20 Dato: 18 Marts , 2010, 13:22 »
Er der slet ingen lovlig mulighed for at få sådan et udyr aflivet?
For det lyder da som et Sisyfos-job at holde den væk. *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Hjælp.
« Svar #21 Dato: 18 Marts , 2010, 13:33 »
Ja, det er da irriterende at den bliver ved. Den må da være småskør eller voldsomt sulten. Jeg mener ikke at der gives tilladelse til "regulering" af "skadevoldende vildt" når ikke det drejer sig om økonomiske interesser, f.eks. erhvervsmæssigt fasanopdræt. Egentligt nok meget godt - ellers var der ikke mange rovfugle tilbage. Kan huske da jeg flyttede på landet for 21 år siden. Due- og hønseholderne lå og plaffede løs efter rovfugle og katte hver weekend - også inde i landsbyen. Jeg var ret rystet. Nu tror jeg at vi alle har vores husdyr beskyttet af tag og volierenet.
Måske kunne den fodres på bedre tanker?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Bent Skaarup Pedersen

  • Bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hjælp.
« Svar #22 Dato: 18 Marts , 2010, 13:44 »
Jeg kender nogle, der har haft problemer med Koi karper/guldfisk og fiskehejrer - her hjalp det med en plastic fætter af slagsen, de er åbenbart ret territoriehævdende !

Så måske skulle du købe et par krageugler eller lignende - måske kan du placere dem, så dine fugle i volieren ikke også kan se dem, for det var jo ikke hensigten at skræmme dem endnu mere !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Hjælp.
« Svar #23 Dato: 18 Marts , 2010, 20:29 »
Plastik krager og lign. vil ikke hjælpe da det er byttedyr, der er nok kun en vej frem... ifølge loven om mark og vejfred, kan dyr nedlægges ved angreb på ejendom eller husdyr, uanset fredningstid, dette gælder også hunde og katte...

I Bjarnes tilfælde kan det ikke være rigtigt, at han ikke kan have sine fugle ude i hans voliere, han kan dokumentere at hans dyr er blevet angrebet, og det kun er et spørgsmål om tid, før den også er inde i volieren, jeg ville få den fjernet på hensigtsmæssigt måde, uanset om den derved omkommer...

I Hørsholm bliver en løber fortiden angrebet af en rovfugl, i dette tilfælde af en Musvåge :

http://lokalavisen.dk

http://pola-dk.qbrick.com/index.aspx?mid=2976&cid=41

Der skal ikke herske tvivl om at jeg syntes, at rovfugle er et storslået syn i luften, at det er spændene og se den slå efter et byttedyr i naturen, men i min hønsegård osv. er den absolut ikke velkommen.
« Senest Redigeret: 19 Marts , 2010, 05:54 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hjælp.
« Svar #24 Dato: 24 Marts , 2010, 10:26 »
Hvordan går det, Bjarne? Har du fundet nogen løsning? *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Hjælp.
« Svar #25 Dato: 25 Marts , 2010, 09:09 »
Det er skam ikke kun en løber der bliver angrebet af musvågen, det er alle løbere  :(

Min kæreste har valgt at løbe en anden vej for ikke at blive angrebet.

Vi har rigtig mange musvåger, og enkelte glenter her ude..
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste