Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: dværgvaklers adfær  (Læst 1881 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline grasma

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
dværgvaklers adfær
« Dato: 16 Juli , 2014, 14:19 »
Hvordan ser man for skæld på han og hun, jeg har købt en bronzefarvet han og en hvid hun. Jeg  tvivler at hunden er en hund, galer både han og hun? hvordan kan jeg se for skæld er der noget i deres adfærd som jeg skal lægge mærke til.

venlig hilsen Gitte

 

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: dværgvaklers adfær
« Svar #1 Dato: 16 Juli , 2014, 14:37 »
Hos de helt hvide kan du ikke se kønsforskel. Men det er kun hannen der galer, så hvis den hvide galer, så er det også en han.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Sv: dværgvaklers adfær
« Svar #2 Dato: 20 Juli , 2014, 10:22 »
Hanerne har sådan nogle aftegninger på halsen, det ligner lidt dråbeformede felter med omrids. (hvis det altså er kinesere). Og det med at kun hanen galer, jeg ville gå mere i dybden med det, da kineserne har et form for kald, der kan minde meget om en galen. Men forskellen er, som Raziel også siger, kun hanen kan gale, så hvis man lytter efter den rigtige lyd, vil man finde ud af kønnet. Hanen gal lyder lidt som en påfugl med meget lyse toner i brug. Deres kalden er noget de kan, både hunner og hanner, store som små unge som gamle. ;) Når de kalder, lyder det nok mest af et fjollet grin med lyse toner i brug (også).  ;D Håber det kunne hjælpe dig lidt. :P
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D