Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Perler på fri fod  (Læst 1715 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kyklise

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Perler på fri fod
« Dato: 23 Januar , 2012, 20:42 »
Kære alle perleejere.
Nu hvor vores perler er ved at være fuldvoksne er vores tre perler begyndt at jage den fjerde perle.
Så tænker vi at vi måske skulle lade dem gå ude i haven om dagen.
Kan man godt det og kan de komme ind om aftenen? Nu bor vi i et parcelhus kvarter, så hvis de stikker af så er der nok ingen garanti for naboernes gode vilje....

Kunne vi lære dem at komme ind igen på en måde? eler skal vi undlade at tilbyde dem det frie liv i en parcehus have?

Selvom det er frostgrader sover de ude i takstræet i voieren. Ikke noget med hønsehus til dem, de stakler skulle man synes, men hvis de nyder at sove i minusgrader, skal jeg ikke tvinge dem ind i hønsehuset.

Ellers er de nu søde selvom vi har meget meget ondt af den fjerde stakkels moppede perle....

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Perler på fri fod
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2012, 07:50 »
Ha Ha ja perler er nogle underlige nogen og de vil nok blive ved med at foretrække at sove i et træ fremfor huset med mindre du genner dem ind om aften, jeg har ikke perler mere men har haft det i nogle år og jeg har næsten hver aften måtte genne nogle af dem ind, de er ikke helt som høns der efter et stykke tid bare går ind i huset. Nå men tilbage til dit spørgelsmål. Hvis du lukker dem ud er min erfaring at så ved du abselut ikke hvor du har dem, de gange mine har været ude kom de ikke tilbage til deres hus om aften men vaglte at sove på hustaget de var dog at finde i jord højde og i nærheden af deres hønsegård om morgen, men de flyver jo fantastisk godt og vil sansynligvis flyve ind til naboerne. Jeg ved dog at der hvor jeg fik mine fra gik de fri men det var på landet hvor der ikke lige var naboer tæt på og om de kom i hus om natte meldte historien ikke noget om.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand