Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Bruger I dette til annoncering af fjerkræ ??

Kun DBA
72 (20.9%)
Kun Gul & Gratis
63 (18.3%)
Både DBA og Gul & Gratis
136 (39.5%)
Aldrig
73 (21.2%)

Totale antal stemmeafgivende: 323

Forfatter Emne: DBA og Gul & Gratis  (Læst 61656 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #30 Dato: 17 April , 2011, 08:25 »
@Lene.    Sådan er "krejlere" - det hele for det halve og helst også "orange"         <H
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #31 Dato: 17 April , 2011, 09:16 »
Jeg sælger på gul og gratis og dba, mest dba, og mine dyr er iorden (mange af dem har jeg igennem forum)  /o og jeg har ikke mange henvendelser hvor folk ikke vil give det de koster, så det lyder lidt fremmed i mine ører.  ::)
Ser da også ind imellem annoncer fra folk herinde der, så det er jo ikke kun "skidt" der sælges der.  ;D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #32 Dato: 17 April , 2011, 10:41 »
Hvis jeg har noget der skal afhændes, gør jeg det tit på såvel DBA som GOG. Det er også dyr, som er Orpington, der er iorden, da jeg kun avler/opdrætter topkvalitets dyr, og sørger for at mine blodfornyelser altid kommer fra dyr der har stået som bedste på Landsudstillingen i DK eller som sidste blodfornyelse - fra dyr som stod som de bedste på Europaudstillingen i Tyskland. /o Alternativt gerne via rugeæg, for at konstatere kvaliteten og arvbarhed i et antal kyllinger som følges i opvækst.
Enkelte afhændes dog gennem dette Forum. Men købere via DBA og GOG er også meget fornuftige og hønse-interesserede, og aldrig noget med at prutte om prisen. For den pris jeg sætter, det er prisen. Og vil man ikke gi det for mine dyr, beholder jeg dem bare  ;D
Men jeg tror at de henvendelser jeg får via DBA og GOG, er fra særdeles seriøse hønse-interesserede, som har overvejet det hele nøje, da de ellers ikke ville gi prisen pga. den gode kvalitet.
Det er såden at noget billigt skidt ofte bliver alt for dyrt i den sidste ende /o
Konklution: Jeg har gode erfaringer med såvel DBA og GOG samt dette skønne Forum.
« Senest Redigeret: 17 April , 2011, 10:43 Fra Rudy, Schæferholm »

Offline Velborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #33 Dato: 18 Maj , 2011, 20:25 »
Hej alle
Jeg er ny bruger af forum og skal igang med høns igen efter nogle års pause.
Jeg havde håbet at finde en eller anden herinde, som ville sælge mig nogle høns( dansk landrace).
Jeg synes det er svært at finde ud af at bruge Forum og har da heller ikke fået respons på mine indlæg.
Nu står jeg så her og føler mig fristet til at bruge dba, selvom jeg egentlig er imod det.
Hvordan bærer jeg mig ad med at bruge forum+
Hilsen Velborg

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #34 Dato: 18 Maj , 2011, 21:21 »
Hej alle
Jeg er ny bruger af forum og skal igang med høns igen efter nogle års pause.
Jeg havde håbet at finde en eller anden herinde, som ville sælge mig nogle høns( dansk landrace).
Jeg synes det er svært at finde ud af at bruge Forum og har da heller ikke fået respons på mine indlæg.
Nu står jeg så her og føler mig fristet til at bruge dba, selvom jeg egentlig er imod det.
Hvordan bærer jeg mig ad med at bruge forum+
Hilsen Velborg
Hej Velborg

Velkommen til forum :D. Jeg håber du bliver glad for at være med herinde.

Det kan godt være svært at finde lige den race man søger, men prøv alligevel med en ny annonce, og/eller måske en fjerkræklub med landhøns, fx http://www.danskelandhoens.dk/.

Man kan nemt være heldig med høns på dba.dk, men også det modsatte, så jeg *k for at du finder dine landhøns her på forum :).

Hvad er det præcist du har svært ved, ved forum? Spørg endelig, der er mange der helt sikkert gerne vil hjælpe ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #35 Dato: 18 Maj , 2011, 21:26 »
Velkommen på forum, Anne Mette :D
Det ser ud til, at du kan har haft dette ene indlæg, men du har sikkert skrevet i Shout-boksen, og der står beskederne kun i kort tid, og så er de væk. Shout-boksen er mere sådan lidt for sjov til hurtige hilsner og den slags.
Hvis du gerne vil efterlyse høns, er det bedste på Markedspladsen under Efterlyses.
Jeg ved at Mikkel her på forum har en stamme landhøns til salg, du kan se her:
 http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=16986.0
Og ellers må du bare spørge, alle her på forum er generelt venlige og hjælpsomme. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #36 Dato: 18 Maj , 2011, 21:33 »
Hej Velborg

I den blå menu øverst på skærmen trykker du på FORUM. På den side der dukker op finder du et stykke nede - under overskriften Markedspladsen - Sælges og Efterlyses. Hvis du leder efter en bestemt race kan du enten se om der er noget til salg under Sælges eller oprette en tråd under Efterlyses.

Prøv at trykke på Efterlyses. Nu ser du alle de tråde der er oprettet. Læg mærke til den korte fane/bælke øverst til højre. Her vælger du NYT EMNE og så er du i gang med at oprette din egen tråd og efterlysning af høns  /o

Da jeg kan se du kun har skrevet 1 besked på forum, så er du måske kommet til at oprette indlæg i bloggen eller i shouten - og det kan forklare at du ikke har fået svar. Opretter du en tråd så skal du nok få svar, er jeg sikker på  :)

Og velkommen på forum  /o
« Senest Redigeret: 18 Maj , 2011, 21:35 Fra mzi »
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Lyysa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #37 Dato: 09 Juni , 2011, 09:28 »
Vi har altid brugt begge steder, jeg har ikke tålmodighed til at et lille forum skal kaste en handel af sig. Desuden kan jeg da godt afsløre at "krejlere" er der også på forum, i hvertfald mange af dem jeg har solgt til har været ganske dygtige ud i den sportsgren når først vi er kommet over på privat beskeder eller mødes.

Men sådan er livet, hellere det en smide gode ting ud!
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #38 Dato: 11 Juni , 2011, 16:25 »
Har solgt gennem gul og gratis de sidste par uger, har to aftaler som mangler at blive hentet, men dem regner jeg stærkt med kommer til at ske inden så længe :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline kariniel

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #39 Dato: 21 Juni , 2011, 13:27 »
Hej Lene
Der er bare ikke så mange muligheder for at finde de høns man gerne vil ha'.
Jeg vil f.eks. rigtig gerne købe nogle Jersey Kæmper, men hvor gør man lige det ?
Jeg bor på Djursland Grenå og vil  jo helst ikke køre flere 100 km for et par høns.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #40 Dato: 21 Juni , 2011, 14:39 »
Tja, hvad kan jeg sige, andet end hvis man forelsker sig i en race, som der ikke er særlig mange af, (dyr såvel som opdrættere) så må man være indstillet på at man ikke lige kan hente dem "rundt hjørnet" .
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline C. Kjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 205
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #41 Dato: 21 Juni , 2011, 15:03 »
Hej Lene
Der er bare ikke så mange muligheder for at finde de høns man gerne vil ha'.
Jeg vil f.eks. rigtig gerne købe nogle Jersey Kæmper, men hvor gør man lige det ?
Jeg bor på Djursland Grenå og vil  jo helst ikke køre flere 100 km for et par høns.

Jeg købte nogle Jersey kæmper af Bettina30 her inde fra, hun kommer fra midtjylland. prøv at skrive til hende om hun har flere, eller evt nogle på vej  ;)
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #42 Dato: 21 Juni , 2011, 17:27 »
Ja, jeg har altså også kørt endda rigtig langt for at få det, jeg gerne ville have :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Frusmil

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #43 Dato: 08 Juli , 2011, 23:57 »
Kære Lene
For 4 år siden købte jeg faktisk mine 4 New Hampshire hønniker på DBA - eller rettere sagt jeg oprettede en annonce.
En privat økologisk avler kontaktede mig og jeg hentede 4 smukke hønniker - de lægger æg hver dag.
Mit ønske var Maren - men kunne ikke finde nogen som havde dem til salg  og kendte på det tidspunkt ikke dette fora.
Så jeg ville hvis jeg skulle sælge annoncere det ihvertfal her og på DBA og så måske på dba skrive høner og haner og ikke 3,1
Smil fra
Anja

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #44 Dato: 09 Juli , 2011, 06:06 »
Hvorfor er det nu man ikke vil køre flere hundrede km for et par høns?

Lav dog en tur ud af det, tag kaffe og brød med, måske også et par venner
og se noget undervejs.

Nu gør jeg lidt i volierefugle, og har hentet fugle rundt Jylland -Fyn og Sjælland
til mig selv og været med andre fuglevenner og haft fantastiske ture for ganske nylig var konen og jeg i Brørup efter daggamle kyllinger og havde en rigtig god tur.
Og så møder man nogle sjove og rare mennesker og får en sludder og en kop kaffe, ser andres hønsehold og får nye ideer den vej.
Så frem med GPS og ud på hønsevejen.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)