Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rød stue kalder efter super pædagog  (Læst 9168 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Rød stue kalder efter super pædagog
« Svar #15 Dato: 10 November , 2008, 22:26 »
Jeg havde jo leget med dem fra de var helt små, så den skulle da ikke komme her og tro noget om sig selv ;D
Desværre for min samvittighed så var jeg nogen gange lidt ond ved dem. Jeg har blandt andet lukket dem ned i foderbeholderen fordi det lød som popcorn der poppede når de prikkede for at komme ud ::)
Men ellers gjorde jeg nu mit bedste for at være sød ved dem.

I dag læser jeg jo til lærer, så har jeg chancen for at lære ungerne nogle bedre manerer end jeg havde. Men tricket med at give hanen en rystetur virkede nu alligevel he he
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Rød stue kalder efter super pædagog
« Svar #16 Dato: 12 November , 2008, 00:35 »
Hvis du får problemer med skoleungerne, smider du bare de frækkeste to-tre stykker ned i foderbeholderen!  ;)

Ham, jeg var i praktik sammen med, sagde:  "Jeg tror det ville have en god effekt, hvis man skød et par stykker på første række."  Det blev nu ikke til noget  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Rød stue kalder efter super pædagog
« Svar #17 Dato: 12 November , 2008, 07:23 »
Jeg har engang imellem en hane, som gerne vil spille op og angribe. Hvis det er en dårlig hane så ryger hovedet, men hvis det er en god hane, så snupper jeg ham når ham vil angribe, holder ham i benene så  hovedet hænger nedad i 10-20 sekunder tids, derefter lægger jeg ham ned på ryggen og holder ham fast i lidt tid. Denne dominering og ydmydelse plejer at hjælpe, det kan nu godt være at hanen skal have en tur mere på et senere tidspunkt.

Det er ikke noget de tager skade af, men det hjælper på deres opførsel.  ;D :D


Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub