Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høne / Hane - skulle have været en orpington  (Læst 2832 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanned

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Høne / Hane - skulle have været en orpington
« Dato: 09 Juli , 2013, 13:21 »
Margrethe, som hun så smukt kaldes, er udruget i maskine blandt 30 andre af mine dværgorpingtonæg. MEN som det kan ses ligner Margrethe ikke en orpington. Min ven, som har udruget æggene for mig, er helt sikker på at der ikke er sket en forbytning. Altså Margrethe er afkom af ren dværgorpington. I år har jeg fået ca. 50 kyllinger, og ingen andre er faldet ud til den side. Hun ligner IKKE en orpington. Hun har lange løb, rosenkam, grønne øjne og en helt anden kropsform, hun er en god flyver og har generelt et helt andet temperement. Er det nogen der kan give et bud på om det kan være rigtigt, at der pludseligt dukker en sådan - ellers meget sød - skabning om i avl med dværgorpington.

På en dansk internetside har jeg læst om en type høns der kaldes "Off Shore" ved ikke hvad det er, men hun ligner sådan en.
Jeg kunne også rigtigt godt tænke mig nogle bud på om hun ER en høne - eller en hane. Vi håber på det første, så hun kan komme videre til en ny hønsegård.
« Senest Redigeret: 09 Juli , 2013, 14:48 Fra Hanned »
0,3 sort orpington, dværg
0,6 blårandet orpington, dværg
2,0 blårandet orpington, dværg
1,0 Engelsk springer

Medlem af: DFfR, OrpingtonKlubben, Faxe Fjerkræklub, Sydvestsjællands Fjerkræklub

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Høne / Hane - skulle have været en orpington
« Svar #1 Dato: 09 Juli , 2013, 13:37 »
Hvor gammel er den ?
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hanned

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: Høne / Hane - skulle have været en orpington
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2013, 14:44 »
Den er fra 12. maj, det vil sige 9 uger på søndag.
0,3 sort orpington, dværg
0,6 blårandet orpington, dværg
2,0 blårandet orpington, dværg
1,0 Engelsk springer

Medlem af: DFfR, OrpingtonKlubben, Faxe Fjerkræklub, Sydvestsjællands Fjerkræklub

Offline fiskefjaesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 73
Sv: Høne / Hane - skulle have været en orpington
« Svar #3 Dato: 10 Juli , 2013, 08:17 »
Vil absolut ikke tro at den er efter dine orpington's, i og med at du skriver at den har rosenkam. Det er et dominant gen som skal komme fra en af forældrene. Så en eller anden fejl må være sket.