Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udstillingshøns af mix?  (Læst 2710 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frida

  • Gæst
Udstillingshøns af mix?
« Dato: 16 ſeptember , 2010, 21:02 »
Jeg (min datter) har jo silkehøns, der har fået kyllinger i løbet af sommeren. Hanen er hvid og hønerne er sølv, blå og et par i næsten sort og sort med brunt (det hedder nok noget andet). De kyllinger vi har haft, var med forskellige farver.

Spørgsmålet er så om det ikke teoretisk kunne være muligt at finde et (eller flere) udstillingsdyr i en redefuld? De er jo "renracede".

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillingshøns af mix?
« Svar #1 Dato: 16 ſeptember , 2010, 21:07 »
Ja de er renracede, men er de også renfarvede ?? alle farver har en beskrivelse om hvordan de skal se ud.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Udstillingshøns af mix?
« Svar #2 Dato: 16 ſeptember , 2010, 21:16 »
Hej Frida

Du vil nok kunne finde en eller flere ren farvede silkehøns i sådan en flok, hvis du har hvid hane og vildtfarvet høne, så vil du få begge farver, hvid og sort giver sorte med brunt i halskraven, du kan godt få sølvgråhøner ud af hvid og sølvgrå.

Så tag lidt billeder og lad os se hvad i har fået ud af det, vi skal nok være flinke  ;) ;)

Eller skal du du prøve at kontakte din lokalefjerkræklub, det kan være de kan hjælpe dig med at se om du har udstilling dyr i flokken.

Eller skriver du en PB så må vi finde en som der kan kikke på jeres dyr.

Tommy  
« Senest Redigeret: 16 ſeptember , 2010, 21:19 Fra Tommy Andersen »

frida

  • Gæst
Sv: Udstillingshøns af mix?
« Svar #3 Dato: 17 ſeptember , 2010, 22:41 »
Må helt klart ønske mig Skandinavisk Fjerkræstandard i julegave fra familien. Så kan jeg måske hitte rundt i farverne :)
Tommy du lyder "vakker". Kyllingerne fra i sommers er solgt, men jeg har 4 på 6? uger, og 4 nye på vej her i weekenden. Så det er ikke det største udvalg, men man skal jo starte et sted. Det er lige at få meldt sig ind i forening. Men prøver at tage billeder af de 4 halvstore kyllinger her i weekenden. Lige nu er de dog meget lidt kønne (for at sige det pænt ;) pga. overgang til "fjer".