Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider  (Læst 195546 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jens Juhl

  • Gæst
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #15 Dato: 13 Marts , 2008, 16:00 »
Næh man skal aldrig sige aldrig, men vi har aldrig oplevet det, når de har været inde i den hønsegård der er en del af det transportable hønshus. Vi har haft flere tilfælde, hvor den har taget dem når de har gået løs i haven.
I sidste uge havde vi besøg af ræven kl. ca. 15. Vi sad i havestyren og kiggede på den da den gik og snusede rundt ved hønsehuset. Jeg tog billeder af den gennem vinduet. Hønsene så lidt forskremte ud, men den prøvede ikke at grave sig ind. Den havde også fået sig en slem forskrækkelse, for i den faste hønsegåd ligger der volieretråd 30 - 35 cm nedeunder gruslaget. Jeg skal senere lægge et billede af den ind, men jeg skal lige have gjort det mindre.
Jens

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #16 Dato: 13 Marts , 2008, 17:02 »
jeg vil jo hels beholde hønsene  :) hvis jeg laver en løbegård og lægger en plade i bunden og hø på kan det så holde dem glade i et par dag? eller er det at invitere rotterne?

Fanny regner du med at huset skal blive stående eller er det et du vil bruge som transportabel?

Hvis du lader det stå, Kan du grave en grøft hele vejen rundt om det og lægge minknet der i og hæfte dette fast hele vejen rundt om huset, så kan den ikke grave sig ind. Vil du sikre dem i hønsegården kan du gøre det samme der - så behøver du ikke være så bange hvis du en nat, glemmer at lukke for dem.

Lone Aasted har masser af huse som dit, og hun har strømhegn omkring - det kan du jo flytte med, hvis du vil... ;)

Offline fanny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #17 Dato: 13 Marts , 2008, 21:17 »
hej igen hanne  :) nej jeg ville gerne kunne køre rundt m det da jeg har flere indhegninger i haven hvor de kan rende rundt og være "glade" høns... jeg tror dog at have løst det ved at have en stationær løbegård (på pæle) med hø og hygge- men kun til de dage hvor vi ikke er hjemme. huset bygger jeg så på en lille trækvogn så de kan komme rundt alle andre dage og huset kan så monteres sammen m løbegården når det er nødvendigt... på denne måde vi de også være bag 2 x tråd når vi ikke er hjemme og det kan forhåbentlig gøre det surt for både ræv, fremmede hund og mink mm... ;D
skal starte mine høns op igen- glæder mig så meget. har en søn på 2 år- og en hunde + en have fyldt med mosegrise!

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #18 Dato: 13 Marts , 2008, 21:40 »
Det lyder spændende!! Der må billeder til når du er færdig ;)


ingevoigt

  • Gæst
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #19 Dato: 08 December , 2008, 21:34 »
hvordan lærer man hønsene at de bor hos én.... så de ikke flygter til bedre hjem?
Inge

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #20 Dato: 08 December , 2008, 22:01 »
Man holder dem inde et par dage og giver dem god mad  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #21 Dato: 13 Februar , 2009, 09:28 »
Brug to paller:
http://www.pekinbantams.com/broody_coop_1.asp
Jeg ved ikke om det er drønhamrende ulovligt, men jeg har kopieret billeder og tekst ned fra hjemmesiden til et word-dokument. Jeg kan lægge det op hvis det er tilladeligt...
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #22 Dato: 13 Februar , 2009, 12:32 »
Jeg ved ikke om det er drønhamrende ulovligt, men jeg har kopieret billeder og tekst ned fra hjemmesiden til et word-dokument. Jeg kan lægge det op hvis det er tilladeligt...

Hvis du har fået en tilladelse fra siden, så er det ok.
Hilsen Susanne

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #23 Dato: 15 Februar , 2009, 21:35 »
Jeg skrev en mail til administratorne af siden, med den ydmyge anmodning, at jeg måtte lægge det op på Dansk Fjerkræ Forum.
De skrev, at det måtte jeg gerne, med fornøjelse endda.

Vejledningen kommer her. Jeg omskrev den til en PDF-fil, ellers fyldte den for meget.
Hvis nogen finder den lidt tung, kan jeg godt overtales til at oversætte den til dansk...
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #24 Dato: 15 Februar , 2009, 21:39 »
Du må meget gerne oversætte den Magnus  ;D fedte-fedte  ;D
Hilsen Susanne

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #25 Dato: 15 Februar , 2009, 21:43 »
Ja rigtig gerne ;D.. Er ikke en mester til Engelsk, så det ville være rart med en oversættelse :D...
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #26 Dato: 16 Februar , 2009, 19:18 »
Okay, den bad jeg selv om.

Jeg arbejder på den.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #27 Dato: 21 Februar , 2009, 12:57 »
Så! Nu er jeg færdig!

I får den i sort-hvid. Det kan printeren bedre lide, og så blegner farverne heller ikke.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #28 Dato: 21 Februar , 2009, 13:13 »
Tak :D.. Nu kan jeg da ihvertfald også finde ud af at lave sådan en :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Byg dit eget hønsehus - links til hjemmesider
« Svar #29 Dato: 21 Februar , 2009, 14:49 »
Den er nu i downloads, ude til venstre (også)
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=tpmod;dl=item24

Tak til Magnus
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi