Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vand inde i huset.  (Læst 10994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Vand inde i huset.
« Svar #15 Dato: 04 August , 2008, 20:48 »
Mine silkehøns er ude 365 dage om året. I alt slags vejr. Min hønsegård er ikke overdækket og de har aldrig været forkølet. Eller også har det været så mild en forkølelse at jeg ikke har opdaget noget.
Ialt er der kun 2 høner døde. Den ene døde af læggenød. Den anden fandt jeg aldrig en årsag.
Så jeg kan da også tilslutte mig koret at silkehøns ikke er mere sarte end alle andre høns.
Desuden er det jo ikke en fremavlet race. Den er nok blevet forædlet til at se ud som idag men oprindeligt levede typen da i naturen.

Iøvrigt har mine høns heller ikke vand inde i huset. Det skader selfølgelig ikke at have det inde i huset men jeg mener helt sikkert at det er vigtigst at have vand der hvor de færdes mest. Og det vil sige i hønsegården. Jeg har før kun haft vand inde i huset og hvis man spildte noget vand, eller lign., ude i hønsegården, kastede hønsene sig over det som om at de ikke havde fået vand i 14 dage.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vand inde i huset.
« Svar #16 Dato: 04 August , 2008, 21:18 »
Rødvin? Indvortes my dear Watson.

 <T her sidder jeg og slikker mig om munden efter et godt glas Primitivo.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Vand inde i huset.
« Svar #17 Dato: 04 August , 2008, 21:42 »
 :D dit to
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Vand inde i huset.
« Svar #18 Dato: 04 August , 2008, 22:12 »
Som minimum skal man opfylde flg. for at leve op til lovgivningen om fugleinfluenza:

Fjerkræ og andre fugle i fangenskab skal fodres og vandes indendørs eller under fast tag. Det sikrer, at vilde fugle ikke kommer i kontakt med foder og vand beregnet til dit fjerkræ og dine fugle.

Fodring med friskt grønt må gerne foregå under åben himmel.

Fjerkræ og fugle må ikke få vand fra søer, åer eller opsamlet regnvand.

Bassiner til fugle og fjerkræ skal være afskærmet, så større, vilde fugle hindres adgang til vandet.
Hilsen Susanne

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Vand inde i huset.
« Svar #19 Dato: 05 August , 2008, 11:10 »
Hvis alt hvad I siger om Silkehøns passer, må jeg nok indrømme at de lige er steget en grad eller to på mit skema.

Hvad jeg sagde om dem, var delvist betinget af en meget negativt ladet artikel jeg læste, om en silkehøne der faldt i søvn (angiveligt) få meter fra indgangshullet, som ikke kunne finde hjem da det blev mørkt, og som efterfølgende døde af forkølelse efter en kort regnbyge. Desuden ligner silkefjer meget dun, og dun er jo ikke så effektivt mod vand...

Og ja, jeg mente udvortes.

Citér
Bassiner til fugle og fjerkræ skal være afskærmet, så større, vilde fugle hindres adgang til vandet.
Indkluderer det også bassiner til de små fugle? For så er det da trist.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Vand inde i huset.
« Svar #20 Dato: 05 August , 2008, 11:23 »
Magnus, man skal ikke tro på alt hvad man læser ;)

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Vand inde i huset.
« Svar #21 Dato: 05 August , 2008, 19:21 »
Magnus, man skal ikke tro på alt hvad man læser ;)

Så sandt, så sandt...

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Vand inde i huset.
« Svar #22 Dato: 05 August , 2008, 21:34 »
I så fald skal jeg måske heller ikke tro på jer...

 <T ;D <T
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Vand inde i huset.
« Svar #23 Dato: 05 August , 2008, 22:27 »
I så fald skal jeg måske heller ikke tro på jer...

 <T ;D <T

Godt ord igen....

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Vand inde i huset.
« Svar #24 Dato: 06 August , 2008, 08:52 »
Alle mine silkehøns fik i hvertfald vand fra oven, så hatten passede i mandags, og de fejler stadig ikke noget... De er tværtimod rene og nyvaskede, faktisk tror jeg, at både silker og almindelige høns kan længes lige så meget efter en god skylle, når det har været tørt længe.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)