Havde det været mennesker og ikke høns, ville man formentlig have betragtet dem som værende, tilnærmelsesvis, 'fikserede', omend der mangler en fysisk spændetrøje.
Man kan mene hvad man vil for mig ang. burhøns, men hvis der er en lov skal den vel overholdes
http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2012/2/1/60miohoenerburetulovligtinde.htm?Fag=N
Hvor er vore politikere henne i denne sammenhæng (uanset parti). Hvorfor vedtager man ikke at import af varer indeholdende æg, fra de lande som ikke møder de nye regler, forbydes med øjeblikkelig virkning.
Og nu siger nogen straks at det kan man da ikke bare gøre! Men jo, det er jeg overbevist om at man kan, hvis man tør. Der er vedtaget nogle regler, regler som visse lande tilsyneladende ser stort på. Hvis DK stiller sig op i EU og siger, beklager, men landene x,y,z, lever ikke op til de vedtagne regler, så vi ønsker ikke deres æggebaserede fødevarer ind over vore grænser, så tror jeg umiddelbart at vi vil få sympati fra et par andre lande. Og det vil helt sikkert vække et par 'nokkefår' i EU.
Nu tales der om et par nye tidsfrister. Jeg ville umiddelbart mene, at det skal man ikke acceptere, fordi det blot er et forsøg på trække det hele i langdrag. Insister på at vi ikke ønsker æggebaserede produkter fra de pågældende lande før forholdene er bragt i orden, det vil være et klart incitament for landene til at imødekomme de vedtagne regler meget hurtigt.