Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høne der ikke skrukker og dværgkochin  (Læst 1881 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mgs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
Høne der ikke skrukker og dværgkochin
« Dato: 07 ſeptember , 2014, 20:07 »
Da vores dværgkochin gerne har kyllinger hele sommeren, er det ikke mange æg vi får. Jeg overvejer derfor at supplere med en race der ikke skrukker. Jeg har læst lidt i de andre tråde, og da jeg godt kan lide de lidt tungere racer, tænker jeg på om farverolles kunne være et godt bud?
Jeg ville så give mine dværgkochin et par farverolles æg til foråret, så kyllingerne var en del af flokken fra starten af. Er det en god plan eller vil størrelsesforskellen alligevel være et problem?

Offline Eva

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 343
Sv: Høne der ikke skrukker og dværgkochin
« Svar #1 Dato: 07 ſeptember , 2014, 21:03 »
Du skriver du kan lide de lidt tunge racer, faverolles er meget store og tunge. De skrukke sjældent og er gode slagtedyr,men du kan ikke have en faverolleshane sammen med dværg kochin hønerne, hanen er alt for stor. Men hvis du køber rugeæg kan du naturligvis lade faverolleshanekyllingerne gå for sig selv, når de bliver for store.
Venlig hilsen
Eva

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Høne der ikke skrukker og dværgkochin
« Svar #2 Dato: 08 ſeptember , 2014, 06:46 »
Tunge hønse-høner kan godt gå sammen med dine dværghøns, men det er rigtigt som Eva skriver, at en tung hane ikke kan. Jeg har godt nok min hollandske dværg til at gå sammen med den store maranhane, men hun er sådan et lille fnug på bare 400 g, at den store tunge hane, end ikke gider at forsøge sig med hende ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline mgs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
Sv: Høne der ikke skrukker og dværgkochin
« Svar #3 Dato: 08 ſeptember , 2014, 12:16 »
Findes der dværghøns der ikke skrukker?