Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fodring - Hvordan?  (Læst 6671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Fodring - Hvordan?
« Dato: 21 August , 2009, 22:10 »
Jeg er helt nybegynder med høns.
Har købt en foderautomat og fodrer med fuldfoder fra DLG (Brufa). Naturligvis får de også grønt og bær. De har ca. 250 m2 hønsegård (16 høns og 2 haner).
Mine spørgsmål er:
* Hvis jeg vil fodre med æglægningsfoder (tilskudsfoder) og korn, kan jeg så bruge en foderautomat?
* Hvor meget regner man med at høns skal spise. 25 kg fuldfoder (plus alt grønt) er nok i 18 dage. Er det normalt?
* En høne er nu skruk. Hun har fået sit eget skrukhus og lufteplads. Hvad skal hun spise mens hun ruer?
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Fodring - Hvordan?
« Svar #1 Dato: 21 August , 2009, 22:26 »
* Hvis jeg vil fodre med æglægningsfoder (tilskudsfoder) og korn, kan jeg så bruge en foderautomat?
Jeg fodrer med hvede og æglægningsfoder i forholdet 3/1 i foderautomat.

* Hvor meget regner man med at høns skal spise. 25 kg fuldfoder (plus alt grønt) er nok i 18 dage. Er det normalt?
 

Mine får ad libitum, dvs jeg sørger for at der altid er rigeligt i foderautomaten, men jeg har ingen fornemmelse af hvor meget de spiser vægtmæssigt.

* En høne er nu skruk. Hun har fået sit eget skrukhus og lufteplads. Hvad skal hun spise mens hun ruer?

Mine får det samme som de andre høns og det fungerer fint.
Mvh
Erik Andersen

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Fodring - Hvordan?
« Svar #2 Dato: 21 August , 2009, 22:43 »
Tak for det. Så blev jeg lidt klogere!
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas