Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Indvolde fra høns  (Læst 7465 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Indvolde fra høns
« Dato: 03 November , 2011, 11:07 »
Nu har jeg med stor interesse læst alle de indlæg der har været i de forskellige tråde om foder, men hvad med hønse indvolde tarme og diverse andre ting kan det ikke koges og serveres for hunden eller hønsene. På den måde ville alt være brugt.
Er der nogen der har prøvet eller er der et eller andet i der gør det umuligt.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Indvolde fra høns
« Svar #1 Dato: 03 November , 2011, 11:18 »
Det kan man godt!
Hvis du ikke selv bruger lever, hjerter, hals, vingespidser osv så kog det og giv høns/hunde/katte det. De elsker det!
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Indvolde fra høns
« Svar #2 Dato: 03 November , 2011, 11:19 »
Vi har en plads ved markskellet, hvor vi fodrer musvåger/krager og alliker. De holder øje med pladsen fra luften og selv indholdet af en ged forsvinder på en uge. Katte spiser også med og kan faktisk sidde side om side med de store fugle og gnaske. Det er sikkert ikke lovligt men en meget økologisk og naturlig måde at få slagteaffald væk på. Det skal bemærkes at musvågerne aldrig har haft kig på vores kyllinger. Jo, de kigger - men så heller ikke mere. De kigger også når vi fræser køkkenhave - så suser de ned så snart vi er væk og spiser regnormene ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: Indvolde fra høns
« Svar #3 Dato: 03 November , 2011, 11:22 »
Nu er der jo forskel på indmad og indvolde ;D,jeg syntes det virker en smule ulækker med tarme m.m.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Indvolde fra høns
« Svar #4 Dato: 04 November , 2011, 11:25 »
Den rå indmad, altså hjerte, lever, kråse serveres råt og finskåret for kattene, som er nødt til at være hver for sig for ikke at komme op at slås om lækkerierne.

det er meget populært  /o
« Senest Redigeret: 06 November , 2011, 10:19 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Indvolde fra høns
« Svar #5 Dato: 04 November , 2011, 15:14 »
Her gemmer vi lever til leverposteg (hvis jeg altså kan finde en opskrift, der lyder passende til mig og mit køkkengeni!), hjerte og krås gemmes til gammeldags "kråsesuppe", som efter sigende skulle smage fantastisk !!! Vi har dog endnu ikke prøvet det endnu, idet vi samler sammen, så vi har nok kråser og hjerter. Resten smides ud i affaldsspanden..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Indvolde fra høns
« Svar #6 Dato: 04 November , 2011, 17:04 »
Der er stor rift om både lever, hjerte og kråse her hos os. Uhmmmm. Resten ryger i skraldespanden.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lone Knap

  • Bruger
  • Indlæg: 429
Sv: Indvolde fra høns
« Svar #7 Dato: 04 November , 2011, 17:24 »
Jeg tror i skal passe på med at "reklamere" for meget med, at i lægger diverse indvolde til andre dyr: fugle, ræve m.m. Jeg ved ikke med høns, men det er i hvert fald forbudt at gøre det med geder..og andre store dyr. I flg. loven SKAL det sendes på DAKA, så måske man kunne risikere en bøde, hvis en eller anden blev for emsig.

Offline mommark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: Indvolde fra høns
« Svar #8 Dato: 04 November , 2011, 18:20 »
Moin,
 det er ikke fordi, at jeg har en mening til om i gør det eller ej. Men her på Als har en nabo fået en bøde på 25.000kr for at lægge slagteaffald i skellet. Så måske skulle i slette jeres indlæg.
Nå jeg har kyllingerindmad får mine hunde eller mine høns det. Hvis at hønsene får det, bliver jeg stående til at det er spist op. Jeg er bange for, at der kommer rotter hvis at der ligger rester. Men hønsene spiser det så hurtigt, at andre dyr ikke ville have en chance.
mvh Laila

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Indvolde fra høns
« Svar #9 Dato: 06 November , 2011, 19:32 »
Er det ikke lidt barbarisk eller kannibalsk at give sine høns hønseindmad?? Eller er det bare mig? Sådan umiddelbart finder jeg det lidt ulækkert.. :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling