Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Cyrry Ketshup  (Læst 6215 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Cyrry Ketshup
« Dato: 10 August , 2010, 20:19 »
Jeg har fået 20kg. cyrry ketshup foræret kan hønsene tåle det og hvordan skal det fodres.
mvh Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #1 Dato: 10 August , 2010, 21:04 »
Hej Walter

Jeg tror bestemt godt at de kan tåle det. Fugle elsker stærke ting inkl. chili, da de mangler den nerve-receptor der gør, at vi mennesker finder fx chili stærk. Jeg har to undulater, og de spiser rå chili med stor fornøjelse, så jeg ville bare blande curry-ketchup'en op med noget kogt pasta/restemad og give til hønsene løbende :).
« Senest Redigeret: 10 August , 2010, 21:37 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #2 Dato: 10 August , 2010, 21:04 »
Har jeg forstået det rigtigt?? at du har fået 20 kg ketchup?? og du vil give det til dine høns??

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #3 Dato: 10 August , 2010, 21:32 »
Walter du inviterer da bare lige den sønderjsyke klub til karry-wurst :)
Jeg tror nu heller ikke lige jeg ville hælde det ud alt sammen på en gang til h'ønsene... kethup er fyldt med sukker.... jeg tror sq de bliver lidt småskøre af det hvis ikke det direkte er usundt... men gå igang med at lave noget hønseguf og bland det i... jeg ville nok bruge minimum en del guf til en del kethup.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #4 Dato: 11 August , 2010, 00:41 »
Tak for svarene de var lærerige nu ved jeg da hvad jeg skal bruge det til (hønseguf) jeg skal bare tænke på at hvis de har rød afføring så er det ikke orm men ktshup"gg".
@Wanda den der med kyrrywurst skulle overvejes,kommer du ???
@pylle pylle hvad skal jeg ellers bruge ketchupen til har også fået 10kg æblemos fra min nabo hun har en grill og havde købt den forkerte slags,det tar meget laaaaaaaang tid og mange pølser og meget ris at spise det selv.
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #5 Dato: 11 August , 2010, 06:36 »
Ja for den da Walter... nu blev den sidste udflugt jo ikke til noget, så jeg er frisk på en gang tysker-pølser :)

I øvrigt, hvornår har I vaccinationsdag?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #6 Dato: 11 August , 2010, 15:29 »
@ Wanda
ring til Leif Foder og sig hvor mange du har der skal vacineres så planlægger han turen til de enkelte avlere da det er ham der vacinerer for Sønderjydske pris 3kr stk. sidste år om vacinen er blevet dyrere ved jeg ikke.
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #7 Dato: 11 August , 2010, 15:38 »
Kylling i karry, får en helt ny betydning og farve. ;D
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #8 Dato: 11 August , 2010, 17:52 »
Kylling i karry, får en helt ny betydning og farve. ;D

Den måtte bare komme fra dig... ;D
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #9 Dato: 11 August , 2010, 19:02 »
@ Wanda
ring til Leif Foder og sig hvor mange du har der skal vacineres så planlægger han turen til de enkelte avlere da det er ham der vacinerer for Sønderjydske pris 3kr stk. sidste år om vacinen er blevet dyrere ved jeg ikke.
mvh. Walter

Ok... er han dyrlæge eller behøver det ikke være en dyrlæge der gør det?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #10 Dato: 11 August , 2010, 19:53 »
Ja, her var ketchup'en røget lukt i skraldespanden, eller ned i "løgnhalsen", i små mængder ;)
Ketchup kan da umuligt have nogen positiv indvirkning på høns og foderværdien må da være lav, i og med at ketchup har en meget høj andel af sukker. Jeg ved det ikke helt men det er sikkert omkring 80 procent.

Men hvis du nu alligevel vil give det til dyrene så tror jeg også at du skal dele det ud over nogen uger.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Cyrry Ketshup
« Svar #11 Dato: 12 August , 2010, 11:37 »
@ Wanda
Nej han er ikke dyrlæge men han er autoriseret af Bille i Hokkerup så han må vacinere for Sønderjysk
@ Danny
jrg har bare hørt om at det skulle være godt for høns men som man siger "hvad de ikke dør af det bliver de stærke af"
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat