Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: new hampshire kylling  (Læst 2598 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline twins

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
new hampshire kylling
« Dato: 22 Januar , 2013, 09:14 »
Hej Vil lige hører jer herinde på dansk fjerkræ hvornår man kan lukke kyllinger sammen med de store høns. Jeg har 1 new hampshire kylling der på torsdag er 7 uger. Mit spørgsmål går på hvornår kan man lukke den sammen med de store jeg her 2 høns og 1 hane

Hilsen Søren
race New Hampshire og Sussex

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: new hampshire kylling
« Svar #1 Dato: 22 Januar , 2013, 12:46 »
Det er aldrig nemt at sætte en kylling/høne ind til en etableret flok, så jeg ville sætte den på den anden side af et hegn men sammen med de andre i et stykke tid, så alle kan vende sig til alle, og derfor ikke ser den lille som en man skal jage fordi den er fremmed.
Det er nu oftest kyllingen der bliver hakket af de store, fordi de gamle vil holde deres plads i hierakiet, og ikke skal tro den er noget.

Egentlig ville jeg nok skaffe en kylling på ca samme alder, og lade de to være sammen til de er store nok til at gå naturligt ind i flokken.
Man kan sætte en halmballe og hegn med et hul hvor de små kun kan komme ind hvis de bliver jagtet, eller gemme sig ved....
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: new hampshire kylling
« Svar #2 Dato: 22 Januar , 2013, 13:01 »
Jeg syntes det er problematisk at sætte et enkelt dyr sammen med flere. Når jeg sætter nye stammer sættes dyrene altid sammen i et, for alle, nyt rum. Men det er så helt udvoksede dyr, jeg har aldrig sat kyllinger ind til voksne.

Offline Søren Roager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 340
new hampshire kylling
« Svar #3 Dato: 22 Januar , 2013, 13:19 »
Jeg har rigtig gode erfaringer med at sætte en flok kyllinger sammen med de voksne.
Kyllingerne havde deres eget lille hus i en aflukket del af hønsegården, hvor der var varmelampe. Sektionerne var adskilt af trådhegn som lige nøjagtig var løftet så højt at kyllingerne nemt kunne komme under, men de voksne ikke kunne.
Det gik fint, uden skader på nogen af kyllingerne :)
« Senest Redigeret: 22 Januar , 2013, 13:21 Fra Søren Roager »
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline twins

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: new hampshire kylling
« Svar #4 Dato: 24 Januar , 2013, 10:26 »
Tak for alle rådene nu har jeg sat den ind til de andre 3 men i et bur så de kan se hinanden. rugemaskinen kom desværre kun med 1 ny kylling i går ved ikke hvorfor jeg de 2 gange jeg har prøvet  kun får 1 kylling af gangen. men er det forsvarligt at lukke de 2 små sammen om 3 uger selv om der er 7 uger forskel på dem og så de sammen kommer ind til de store.  det hele med kyllinger er helt nyt for mig så er ved at lære. man vil jo kun de små det bedste :-)

Hilsen Søren
race New Hampshire og Sussex