Forum > Billeder til forsiden

Se lige her!!

<< < (2/3) > >>

Bjarne Andersen:
Ja det er lidt noget andet end det hysteriske bæst til en Kochin skrukhøne jeg satte en flok Guldfasan kyllinger ind til sidste år. Hun skrabte som en gal, så kyllingene fløj rundt og når de nærmed sig hende forsøgte hun at hakke dem ihjel.
Efterfølgende tog jeg med meget skepsis, Guldfasan hønen der rugede på nareæg og satte sammen med kyllingerne i en ny voliere. Et projekt der efter min mening var dømt til at midslykkes på forhånd.
Men Guldfasan hønen gik stille og rolig ind i det inderste hjørne og lagde sig og kaldte kyllingerne sammen. Her sad hun i 2 dage, som en anden elektrisk kyllinge mor. Jeg fik ikke mulighed for at komme i nærheden af kyllingerne, som hun forsvarede med næb og kløer, uden på noget tidspunkt at træde på så meget som en af kyllingerne.
Sådan kan en fasan der ofte er lidt vild også opføre sig, modsat en håndtam og kælen skrukhøne.
Bjarne. 

Hanne Lottrup:

--- Citat fra: Signalhorn efter 23 Marts , 2008, 13:53 ---Nu du siger video - her er godt 3 minutter fra i fredags, hvor de var ca. 5 dage gamle.

http://www.signalhorn.dk/kyllinger0308/kyllinger2103_medium.wmv

--- Afslutning på citat ---

Jamen hold nu op - de er da bare så dejlige!! Skøn video!

Dejligt sted du har lavet til dem Johan - fint og rent. Jeg gætter på at halmen egentlig er redematerialet der er spredt ud af skrukken ;D??

Selv en papkasse med sand til bad har du med  - skønt at se.

Jeg nød meget, hen i slutningen af filmen, hvor skrukken kalder kyllingerne til sig. Man kan ikke se hende, men hun laver den der specielle skrukkelyd der lyder lidt som en dues kurren -
'Shhh nu skal i sove, shhh, shhhh......' <.

Signalhorn:

--- Citat fra: Bjarne Andersen efter 23 Marts , 2008, 14:20 ---
Sådan kan en fasan der ofte er lidt vild også opføre sig, modsat en håndtam og kælen skrukhøne.
Bjarne. 

--- Afslutning på citat ---

Det er jo den uforudsigelighed, der er med til at gøre det sjovt at have med dyr og natur at gøre...

Annette S.:
Nåårhh - hvor er de skønne <C

Signalhorn:

--- Citat fra: Hanne Lottrup efter 23 Marts , 2008, 16:38 ---Jeg gætter på at halmen egentlig er redematerialet der er spredt ud af skrukken ;D??
--- Afslutning på citat ---

Jeps ;D Det tog ikke lang tid, efter at jeg havde skubbet reden ud af papkassen


--- Citér ---Jeg nød meget, hen i slutningen af filmen, hvor skrukken kalder kyllingerne til sig. Man kan ikke se hende, men hun laver den der specielle skrukkelyd der lyder lidt som en dues kurren -
'Shhh nu skal i sove, shhh, shhhh......' <.

--- Afslutning på citat ---

Det er da også en lyd, der kan få blodtrykket ned...

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version