Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjemløs moskusand  (Læst 25918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #90 Dato: 10 November , 2022, 10:22 »
Kom nu hjem til Hans-Kurt igen, Anna-Bell!. Det gik lige så godt og vi troede, at du havde fundet ud af, at den kommende vinters kolde nætter kunne være rare at tilbringe i hønsehuset.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #91 Dato: 10 November , 2022, 12:27 »
Skraldemanden møder hun aldrig, han kommer buldrende i en stor bil, hvor hun er flygtet inden han står ud af vognen.
Postbuddet  -  her kommer posten ikke, jeg bor mere end 500 m fra offentlig vej, så er jeg udelukket. Han kommer kun til skel.
ja jeg må arbejde på at få oprettet mit venskab med hende.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #92 Dato: 10 November , 2022, 21:57 »
ak ja langt fra alfarvej. Det er nok ligesom min storebror, hvis folk spørger hvor han bor siger jeg  at når de er nået om bag langt væk så skal de endnu længere væk. Men hvor må det være dejligt at bo sådan, så det er ikke derfor Annebell er flygtet.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #93 Dato: 19 November , 2022, 23:15 »
Den lille skid, nu har hun gjort det igen !!!!.
I går serverede jeg gule ærter - vi mødes til den ret en gang årligt - 11 gode venner. Jeg fortalte om min lille and og de skærmysler vi har været igennem. Bedst som jeg var ved at skænke velkomstdrinken op, så jeg AnnaBell komme vraldrende over til porten for enden af laden.
Jeg åbnede døren og kaldte på hende og - ja - så kom hun som hun plejer over til mig. under megen beundring fra mine gæster indtog hun sine majs lige uden for døren - HELT UINPONERET af sine mange tilskuere - DEN LILLE SKID ;D ;D. hun er da en overlever af rang

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #94 Dato: 20 November , 2022, 06:44 »
haha hun har givet dig mange gode oplevelser. Det er det som er så fascinerende ved at bo langt ude så får man sådan nogle oplevelser. For flere år siden gik jeg med aviser om natten (overtog turen efter børnene) og hvad jeg ikke har mødt af dyr omme ved skoven, og som en sagde den slags fornøjelser får man når man render rundt om natten. Nede ved min storebror kommer rådyrene helt ind på gårdspladsen, de ved godt han gør dem ikke noget.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #95 Dato: 21 November , 2022, 18:55 »
og i nat puttede hun sig inde i stalden, der hvor hun følte sig holdt fangen for uger siden. Men da jeg skulle fylde træpiller på fyret og lukkede laden op, hvem stod der ?. Rigtigt ;).
Og nu putter hun i kattetransportkassen med hø - godnat - efter majs i store mængder og en tår regnvand fra kanden.

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 233
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #96 Dato: 21 November , 2022, 22:04 »
 Åååååårrrhhhh altså <3
Og så er vi ikke engang igang med juleeventyret endnu  :)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #97 Dato: 22 November , 2022, 04:21 »
Hvor er det dejligt, hun er kommet hjem  :)

Hun er en klog lille and, som godt kunne mærke at kulden var på vej og så
vidste hun udmærket, hvor hun skulle søge hen for at finde et lunt og trygt
sted at sove og mad i rigelige mængder til at fylde kroen.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #98 Dato: 22 November , 2022, 16:12 »
ja, hun er blevet inde hele dagen i dag.
app juleeventyr, ja så nærmer tiden sig med stormskridt - jeg håber det bliver til nogetr, lige nu mangler jer insp. mm.

Offline Dennis Torsten

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #99 Dato: 23 November , 2022, 06:54 »

Ha-ha... du har al den inspiration du skal bruge fra den lille frækkert  ;D

Mvh
Dennis

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #100 Dato: 23 November , 2022, 09:32 »
Ja, det er en sjov and.
Men du er også god til at få en rigtig fin historie ud af det, som vi vist allesammen glæder os over.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #101 Dato: 29 December , 2022, 23:18 »
Jeg må jo til det - at fortælle Jer - at efter jeg var væk i 3 dag først i december, så har jeg ikke set AnnaBell siden.
Jeg kikker efter hende hver eneste dag, men hun er væk. Heldigvis ligger der ikke fjer nogen steder, ihvertfald ikke der hvor jeg går. Så jeg håber inderligt hun er fløjet til et nyt sted, hvor de tager sig af hende.
Men jeg savner hende. Det var så hyggeligt, når hun kom - ak ja, måske kun kommer igen - hvem ved, hun har overrasket før.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #102 Dato: 30 December , 2022, 06:33 »
åh nej Annabell du må ikke give os sådanne forskrækkelser. Kom nu hjem hvor du hører til
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #103 Dato: 30 December , 2022, 07:07 »
Jeg håber hun kommer hjem til dig igen Hans-Kurt.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #104 Dato: 30 December , 2022, 09:47 »
Hun har jo tidligere holdt dig hen i angst og bæven, jeg håber, at det er det samme denne gang. Jeg håber, at hun kommer hjem til dig igen.
Den ene af mine hunner er en tilløber. For 3 -4 år siden stod hun uden for lågen en morgen. Da jeg åbnede gik hun ind, og hun har været her siden. Jeg bilder mig ind at hun har det godt, siden hun ikke er skredet igen. Så det er ikke usandsynligt at hun har fundet et andet sted, hvor hun også har det godt.
Jeg ved ikke, om de af natur er flokdyr. Ihvertfald foregår der rigtig meget mellem mine 3 hunner og 1 han. I går aftes var de oppe og skændes, to af hunnerne var lige ved at komme op og slås. Heldigvis er de gode venner det meste af tiden. Hvis hun kommer tilbage, kunne du overveje et par kusiner.