Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Turistinformation  (Læst 8849 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Turistinformation
« Dato: 03 Juni , 2014, 07:51 »
Som sælger af fjerkræ kan man også gøre lidt for at 'sælge' andet end fjerkræet, f.eks. ved at gøre opmærksom på noget seværdigt i området. Og som køber kan man også søge lidt efter oplevelser på ruten eller i nærheden af sælgeren. Jeg synes da, at kan man få både en oplevelse i en afkrog af vores lille land og samtidig få sine fjerkræ-ønsker opfyldt, har turen (og brændstof til bilen) haft sin berettelse.

Jeg har da haft glæde af at se Strandingsmuseet ved Thorsminde (Sct George, engelsk krigsskib, der havarede, glimrende museum) og Vindmøllerne ved Østerild (kæmpe maskiner og imponerende, selv om jeg egentlig ikke synes, de burde have været der, men det er noget helt andet. Vi har så mange spændende steder at besøge her i landet, så det er bare at bruge internettet og lede lidt.
Og manden her ved, at skal han lokke mig et sted hen på udflugt, skal jeg bare have tid til at organisere et 'fjerkræ-formål' også - så er rejsen planlagt!
Måske skulle vi lave en tråd med udflugtsmål i alle vores afkroge af landet. Ofte er os, der bor der, de bedste til at kende og anbefale gode steder at se og opleve.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Vikkelsø

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 93
Sv: Turistinformation
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2014, 09:54 »
Hej Lone.

Jeg synes, at du skal have et svar på dit initiativ, så nu får du mine tanker om det.

Min første tanke var, at det var da en fantastisk idé! Jeg kan godt lide tanken om at se lidt af landet, når jeg nu alligevel er ude at køre.

Min næste tanke var så, om jeg ville få det gjort...når jeg tænker tilbage på de gange, jeg har hentet kyllinger (det har jeg kun gjort to gange indtil nu), så har det fyldt så meget i min bevidsthed, at jeg simpelthen ikke kan forestille mig, at jeg skulle på sightseeing i samme omgang. Det har bare handlet om kyllinger!

Det kan dog sagtens være, at det ændrer sig, når jeg har prøvet det flere gange, og det ikke optager hele min tankevirksomhed. Så kunne jeg godt forestille mig, at det kunne være sjovt at se et eller andet på vejen. Jeg vil i al fald tage idéen til mig og huske den, næste gang jeg skal køre langt efter kyllinger eller andet.

Tak for idéen!
0,6 Maran
0,1 Silke
0,2 Grønlæggere

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Turistinformation
« Svar #2 Dato: 04 Juni , 2014, 10:20 »
Jeg synes også, at det er en god ide  :) Meen Fanø kan alle Google og få tonsvis af info- desværre også om færgeprisen :P..... Håber på indlæg fra flere fra knapt så turistede/netpromoverede områder i landet. Hvis man er vant til at gå længere strækninger, kan man jo nå langt omkring- selv fra en tog- el. busstation og uden bil  ::)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Turistinformation
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2014, 10:30 »
Da jeg hentede nogle af mine første Brahma var det i Tønder og det kombinerede vi med at besøge en opdrætter mere samt gå i Kolding Storcenter. (måske ikke lige en turistattraktion, men vi fik da shoppet).

Så jo jeg prøver for det meste at kombinere det, evt. også med udstillinger/arrangementer i andre klubber eller med besøg hos venner/familie.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Turistinformation
« Svar #4 Dato: 04 Juni , 2014, 11:32 »
På Lolland er der jo Lalandia og Knuthenborg som de største udflugts mål. Endvidere er der også Frilands Museet i Maribo, Og når man så er på Lolland, så er der ikke langt til en Shoppetur til Tyskland.

Middelaldercentret ved Nykøbing F. og krokodille Zoo i Eskilstrup  på Falster er også spændende at besøge.
« Senest Redigeret: 06 Juli , 2014, 09:38 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Turistinformation
« Svar #5 Dato: 05 Juni , 2014, 07:43 »
Selvfølgelig har det sin begrænsning at lokke en køber over Storebælt på en eendagstur - eller gennem andre flaskehalse med høje billetpriser. Men ofte kan 100-150 km være en hindring for, at man får sine ønskefjerkræ, og så er det med at 'tænke lidt ud af boksen' og se hvad der også kunne retfærdiggøre en tur.
Med alle de dyr, jeg har, tager jeg aldrig på ferie langt væk, så der er lidt på transportkontoen til andre ture. Og med lidt research er der næsten altid en oplevelse at finde i vores lille land, næsten ligegyldigt, hvor der er fjerkræ, der lokker.
Og som også flere af jer nævner, med netværket her på Forum, er der også ofte andre fjerkræholdere på ruten, som kunne være et besøg værd, det er jo bare at spørge i en PM, det er jo en ret at sige nej til et besøg.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Turistinformation
« Svar #6 Dato: 05 Juni , 2014, 08:18 »
Jeg har flere gange forsøgt at "sælge" portrætfotografering via "Alt salg går til Dyreværnet", dvs. køber giver betalingen til Dyreværnet i stedet for mig. Jeg skriver altid, at det kun tager 40 min. fra København til skønne Midtsjælland, hvor man kan gå en tur i Vedebjergskoven, besøge Maglesø, en gammel istidssø, spise sin frokost på Elmely Kro, eller på havnefronten i Holbæk. Desværre, synes de fleste stadig, at afstanden er uoverskuelig. Ikke tiden, for det tager snildt 1 time at komme fra Amager til Vestegnen, men fordi "65 km" simpelthen lyder af for meget.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline idabida

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Turistinformation
« Svar #7 Dato: 06 Juli , 2014, 04:55 »
Meget interssant läsning. Da jeg flyttede til Sverige for snart 18 år siden blev jeg overrasket over hvor LANGT det er til alting (jeg bor på landet). Det tog et stykke tid, at vende sig til at köre 40 km for at "storhandle", 20 km for at komme til lägen etc. Nu tänker jeg ikke på det längere, men synes at alting ligger "tät på" når jeg er i DK. 100 km er ingenting set med en svenskers öjne.......

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Turistinformation
« Svar #8 Dato: 06 Juli , 2014, 09:41 »
Øh 20-40 km. er da ikke langt eller jo måske er det hvis man kun har en cykel. ;) ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Turistinformation
« Svar #9 Dato: 06 Juli , 2014, 09:57 »
Der er ALTID længere FRA end storby end TIL en storby. FAKTA
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Turistinformation
« Svar #10 Dato: 06 Juli , 2014, 10:01 »
http://www.fanoe-online.dk/kalender.htm  :o 8)

p.s. jeg har kun en cykel og hverken bil eller kørekort... ;)

p.p.s. Vi flyttede fra midtbyen i nærheden af færgen heeelt ud på landet(ca. 1km.), og vennerne var rystede..... Laaang tur og besøg kun aftalt via opkald el. sms pt...
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Turistinformation
« Svar #11 Dato: 06 Juli , 2014, 10:02 »
Ja, det har du ret i Finn. Jeg får af og til henvendelser fra folk, som bor KBH/Sjælland og de synes altid at der er laaaaangt til Lolland. Men i næsten samme åndedrag spørger de altid om jeg kommer derop ad en gang imellem.
For der er åbenbart ikke så langt for mig at køre.  ;) :D ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Turistinformation
« Svar #12 Dato: 06 Juli , 2014, 10:04 »
Ja, det er også lidt pudsigt at folk som hverken har kørekort eller bil mange gange placerer sig på de mest utilgænglige steder.  ;)
« Senest Redigeret: 06 Juli , 2014, 20:08 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Turistinformation
« Svar #13 Dato: 06 Juli , 2014, 10:18 »
Ja, det er også lidt pudsigt at folk som hverken har kørekort eller bil mange placerer sig på de mest utilgænglige steder.  ;)

 :laugh: :laugh: :laugh: Jeg anende jo ikke, at høns ville blive vigtige......... altså RACEhøns ;) Uden hjælp fra søde folk fra dette forum, ville vi ikke have haft de skønne eksemplarer i haven :-* 4-5 km. i bur bag på cykel synes jeg er ok- men ikke meget mere og så absolut afhængigt af vejret! Med elcykel klarer jeg sagtens 40km. +, men de kære dyr har jo førsteprioritet ;D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Turistinformation
« Svar #14 Dato: 06 Juli , 2014, 10:20 »
p.s. og Lolland er desværre ret så meget udenfor midtDK også :angel:
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk