Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til at vælge hane.  (Læst 8918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hjælp til at vælge hane.
« Svar #15 Dato: 16 November , 2012, 14:10 »
Man kan vel godt avle fornuftige racehøns uden at udstille, det er da en del som gør her Forum. ;)

Angående tide, så har jeg også (7-9-13) fast fuldtidsarbejde. Som tager meget af min fritid. Især i weekenderne.
+ mine dyr, hus, klubarbejde, familie og venner.Som mere eller mindre også skal plejes....

Og det jeg mener med rygvind er at hanen ser ud som om han er i stæk blæsevejr. Fordi han læner sig meget fremover på billederne.
« Senest Redigeret: 16 November , 2012, 17:25 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Hjælp til at vælge hane.
« Svar #16 Dato: 27 November , 2012, 19:47 »
Lene..Jeg tænker det er den hane jeg købte af Soffy du tænker på ?
De høns var købt til børnehaven og jeg er ikke så kritisk og klog på høns´s udseende endnu. En dag hvor jeg sidder og bladrer lidt i tråde som jeg plejer støder jeg på en tråd om Soffys hane.Der skrives om at han er skæv.Jeg går ud og kigger og ser det først der.Men hvad han var jo bare til børnehaven og der er det VIGTIGT at han er rar.Og det er han.
Som tiden går bliver vi dog glad for de New Hampshire.Det er dejlige kønne dyr og de lægger masser af store fine æg.
Samtidig plager min kollega om skrukhøns med kyllinger til børnehaven næste sommer, så det får hun i stedet for og de brune bliver her.
Jeg har bestilt en ny New Hampshire hane med damer.Alle af god kvalitet.Det har avleren i hvertfald lovet.Og den skæve slagtes sammen med børnehavens gamle høns.
Lidt indviklet måske..men sådan går det ind i mellem.Det er nemt at forelske sig.Især når det gælder høns ;)
Undskyld sidespringet :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand