Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Køb af høns  (Læst 27378 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KenM

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
Sv: Køb af høns
« Svar #15 Dato: 31 August , 2013, 10:08 »
Hej Lene.

Jeg skal selv bygge, ikke kun fordi at det er næste gratis for mig, men så få vi det så det passer ind i haven. ja ja, jeg skal nok sætte billeder op.

Hvilken race???? av av, den er svær. Vi er 3 i familien, så enten skal vi have 3 æglægger eller også skal vi have 4 "race" høns. Men jeg er mest til de 4. Det er fordi man har jo større chance for "tamme" høns..

Ken
1.1.1 (Ken, Jette og rune)
0,2 Off shore + 0,2 Lohmann
1.1 huskat (Ida og Chula)
1.0 Marsvin (Findo)

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Sv: Køb af høns
« Svar #16 Dato: 14 Juni , 2014, 15:30 »
@Ken
Faverolles, Orpington og Araucana synes jeg er gode racer. /o Men dit valg jo. ::)
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Sv: Køb af høns
« Svar #17 Dato: 14 Juni , 2014, 15:33 »
Vi skal snart have 2 nye kyllinger, racen aner vi ikke hvad skal være, men hvis man kommer til en avler for at se om noget skulle interessere en, hvad siger man så, hvis man ikke synes om forholdene og ikke vil købe noget af den grund? Er lidt genert for avlere, jeg ikke kender eller husker, så det er lidt svært for mig.  :-\
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Lotte Thernoe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
[Høns] Sv: Køb af høns - store Wayandotter
« Svar #18 Dato: 10 Juli , 2014, 20:13 »
Hej!
Jeg er ny på forum og søger nogle store søde Wayandotter (ca- 4 høner) til at flytte I vores hønsehus og gård som vi bygger I næste uge. Nogen der ved, hvor man kan finde sådan nogen, som er omkring 20 uger? Det skal helst være de store, da de så kan gå lidt frit rundt I vores lukkede baghave, når vi er hjemme.

Mvh Lotte

Offline GitteEriksen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Køb af høns
« Svar #19 Dato: 04 Marts , 2015, 13:09 »
Til et påskeforløb søger vi ca. 15 daggamle kyllinger i Midtjylland (Silkeborg, Kjellerup, Holstebro, Skive-områderne) på mandag - gerne dværghønsekyllinger, hvis det er muligt, men ellers andre racer som ikke bliver alt for store på 3 uger.
Og vi søger befrugtede æg - ca. 15 stk også.
Kontakt gerne Gitte på tlf. 24220692 eller 93564045

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Køb af høns
« Svar #20 Dato: 04 Marts , 2015, 15:58 »
Hej Lotte
Det er lidt den forkerte årstid at finde unge æglægningsklare høns. Her i foråret er det mest kyllinger og rugeæg der bliver udbudt til salg. Til efteråret er vores unge høns ved at være klare til æglægning, og det er nemmere at finde voksne hønse/hønniker. Om efteråret er der ikke mange der ruger kyllinger ud så det er svært at finde høns med den alder du søger. Men held og lykke. :)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Hubert0502

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Køb af høns
« Svar #21 Dato: 11 Maj , 2015, 21:09 »
Hold da op! - så er det jo nok derfor, jeg ikke kan finde dværg silkehøns i alderen 15-20 uger lige nu! Meget nyttig viden ;-)

Det vil jo så sige, at vil man til at holde høns nu (og det vil jeg) så er det med nye kyllinger fra start?

Mit hønsehus står klart om 14 dage, men så ved jeg da, hvad jeg skal kigge efter:-)

Tusind tak for super ny viden!

Hilsen
Camilla - endnu en ny snart-hønse-ejer

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Køb af høns
« Svar #22 Dato: 11 Maj , 2015, 21:26 »
Du kan jo også sagtens vælge at starte med voksne høner fra sidste forår/sommer. De er i fuld æglægning nu.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hubert0502

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Køb af høns
« Svar #23 Dato: 11 Maj , 2015, 21:31 »
Ja, det kunne jeg selvfølgelig også, men synes heller ikke jeg ser så mange af dem til salg....desværre...

I bund og grund vil jeg jo gerne have æg stort set med det samme, men finder jeg ikke nogen i løbet af de næste 14 dage, må det blive de små kyllinger og så må jeg have tålmodighed med æggene ;-))

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Køb af høns
« Svar #24 Dato: 12 Maj , 2015, 06:36 »
Hvilken race leder du efter?  Jeg har 4 høner fra september til salg. Det er sort kobber maran, som dog ikke lægger så mørke æg som racen bør efter standarden. Men de er søde og tillidsfulde og flittige æglæggere.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hubert0502

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Køb af høns
« Svar #25 Dato: 12 Maj , 2015, 08:55 »
Jeg er "desværre" faldet for Silkehønsene, men hold da op de er svære at få fat i;-)

Men tak for tilbuddet :-)

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: Køb af høns
« Svar #26 Dato: 12 Maj , 2015, 09:36 »
Du skal blot have tålmodighed  /o I oktober sidste år  gik jeg i gang med mit projekt "egne æg og hønsekød" fra egen hønsegård. Her i maj lykkedes det så. Jeg får et æg næsten hver dag af mine 3 damer *o, Har købt - som du kan læse i denne streng - dejlige 1. klasses avlsdyr, som har leveret rugeæg til den tidlige ejer hele foråret.
Dertil har jeg købt nogle kyllinger, så flokken på et tidspunkt kan udvides med æglæggere.
Alle hanekyllinger skal i frostboxen, til den tid *t.
lige nu nyder jeg Voksne dyr og følger de mest bedårende kyllinger. *y *y.

Så glæd dig. Du skal nok finde de Silker du gerne vil have. På med vanten - og så en  :angel:- tålmodighed  ;)

Offline Hubert0502

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Køb af høns
« Svar #27 Dato: 12 Maj , 2015, 09:52 »
Hej Hans-Kurt,
jeg ved det! - tålmodighed er en dyd;-) Men, vi går i gang med at bygge hønsehus i dag, 100% genbrugsmateriale, så bare dét er et spændende projekt og så vil jeg jo gerne have beboere hurtigst muligt, så huset ikke skal stå tomt;-)
Vil gerne blande Silkerne med Orpington og har set nogle af dem til salg fra sidste år, så måske jeg starter der og udvider med Silkerne, når jeg finder dem:-)
Men tak for de inspirerende ord, jeg glæder mig som et lille barn til juleaften:-))

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: Køb af høns
« Svar #28 Dato: 12 Maj , 2015, 09:59 »
Jeg havde det fuldstændig som dig, juleaften var 3. og 4. maj i år  !mc