Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor bliver mine æg af?  (Læst 27498 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hvor bliver mine æg af?
« Svar #60 Dato: 16 Oktober , 2010, 19:31 »
Ja det er altid nemmest at stramme reglerne for private dyrehold.....

Burfugle skal dæleme også have den plads de har behov for, hvor mange stakkels fugle sidder der mon ikke alene i ALT for små bure og kukkelure, rundt om i Danmark ??

RIGTIG mange.....  og går man i en dyrehandel og kigger på bure eller akvarier for den sags skyld, så er de fleste ALT for små.

Der er ligesom alle de færdiglavede hønsehuse, som der udbydes til salg hos de forskellige firmaer.


Jeg får også næsten brækfornemmelser over små fuglebure, akvarier, kaninbure osv. :( :( Det er SÅ synd for f.eks. en undulat, at den er skabt til at flyve, men skal sidde inde i sådan et lille bur det meste af dens liv! :( :(

Hønsehusene...der tænker jeg dog, at hvis de får lov at gå ud og ind som det passer dem, så betyder størrelsen på selve huset ikke så meget? :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor bliver mine æg af?
« Svar #61 Dato: 17 Oktober , 2010, 07:58 »
Ja, det er måske, fint nok med et lille hønsehus/mange høns, meeen der kan være dage, hvor vejret måske ikke lige er til undendørs aktiviteter og hvor hønsene bliver inde.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hvor bliver mine æg af?
« Svar #62 Dato: 17 Oktober , 2010, 09:16 »
Ja, det er måske rigtigt...her bliver mine kun inde når der er sne på jorden, og der lægger jeg halm ud, og så render de straks ud :)

Det er noget andet med gederne, de bliver inde så snart de fornemmer den mindste dråbe regn :D

GKV

  • Gæst
Sv: Hvor bliver mine æg af?
« Svar #63 Dato: 17 Oktober , 2010, 09:21 »
Hvis man bor i et område, hvor hønsene skal være inde tidligt om aftenen til kl 7-8 stykker om morgenen og huset tilmed skal være isoleret, så dur det ikke med for mange individer klemt sammen.

Det er godt nok, at der bliver lovgivet på området, blot må man så ønske, at det de lovgiver er fornuftigt. Tag nu den om hestestalde, hvor der skal være 2,2o m. til loftet på det laveste sted uanset om det er miniheste eller shireheste.Det betyder, at de fleste gode stalde i DK ikke er egnet til at have heste i.

Min dejlige kostald, som nu er lavet til hønsene kan ikke indeholde hestene for der er kun 2m på det laveste sted og der kan kun blive 2.20 selvom krybber os.v. bliver fjernet, men så skal der jo også strøs. Synd for stalden er både med brandsikret loft og isoleret bund og meget lys og venlig med god ventilation.

I stedet for er der blevet indrettet i det store lorum, hvor der er åbent til kip og skidekoldt om vinteren, men den er i orden efter reglerne. Der er så lige den hage ved det, at vi andre ikke kan holde ud at være der når kulden rigtigt tager fat.Hestene trives fint ingen tvivl om det, men det ville da være super, hvis ikke fingerne frøs af når der skal strigles og ordnes man.

Den bedste løsning for dyrene må være at vi mennesker ændre indstilling til, hvad man kan byde dem, samtidig med at man selv kan trives med det og have det rart sammen med dyrene.

Burfugle, hamstere, små kaniner lever ofte et usselt liv, som man ikke som et fornuftigt menneske kan acceptere.Der skal en holdningsændring til og den tror og håber jeg er stærkt på vej.

VH Gunni.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Hvor bliver mine æg af?
« Svar #64 Dato: 17 Oktober , 2010, 09:22 »
Vi har flere gange oplevet at vores geder har sovet ude i tørre frostnætter. Bekymret, som man jo er for sine dyr, slæbte jeg flere baller god halm ud hvor de lå - for at isolere lidt fra kulden. Det blev de også glade for. Næste nat lå de lige ved siden af halmen og småtyggede i den ::). I regnvejr gik de altid ind.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor bliver mine æg af?
« Svar #65 Dato: 17 Oktober , 2010, 17:55 »
Det er ligesom når ejeren fryser, så får hesten også dækken på, og det er alt lige fra shetlændere, fjordheste, varmblod og ædelt fuldblod....

Og i mange tilfælde er det ikke nøvendigt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Hvor bliver mine æg af?
« Svar #66 Dato: 17 Oktober , 2010, 19:02 »
Mine får og heste får klare sig som de best kan.de har le at gå indunder med masser af tør halm, så dersom de ikke vil ligge der så er det fordi de ikke ønsker at ligge der...

Det er menneskeskabt det at der skal puttes om aftenen...

Har et 4 uger gml lam der er hård som F....

har og hørt om kalve i Norge der er født udendørs i -20 gr, de klarer den så fint så...dersom mødrene tager sig af dem vel og mærke.. /o
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger