Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: gal hane bliver blid  (Læst 8656 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
gal hane bliver blid
« Dato: 26 April , 2008, 23:47 »
jeg vil lige fortælle om en oplevelse som måske kan bruges af andre med sure haner som gerne skal blive ved med at beholde hovedet.
Jeg har en mega flot blå hane som for 2 mdr. siden fik høns at gå med.
Efter nogle uger begyndte han at blive lige lovlig emsig når jeg kom og åbnede om morgenen, begyndte at rende efter mig når jeg vendte ryggen til. Det tiltog lidt og jeg tænkte at prøve noget nyt. Så gjorde jeg som jeg har set hanerne gøre overfor hinanden-den dominerende hane jager den mindre dominerende. Så jeg rendte efter ham, han tog benene på nakken, jeg spænede mere og gav sceancen god tid indtil både ham og jeg var gevaldigt forpustede. Han blev simpelthen jaget rundt i alle afkroge af haven af den dominerende høne-MIG!!
Nu 1 måned senere har der stadig ikke været et eneste kny fra ham, han har ikke en gang gjort antydning til at løbe efter mig. Så det håber jeg holder.
Om det virker på alle er jo ikke sikkert-men det kan da ihvertifald prøves. Men husk løbeskoene for jeg tror ikke det er nok med en runde.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #1 Dato: 27 April , 2008, 00:03 »
Men jeg tror desværre ikke det virker på manden derhjemme-ønsketænkning.  <B
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Online Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #2 Dato: 27 April , 2008, 07:09 »
Jeg vil håbe det holder hos dig. Min landhane har samme problem. Jeg har været efter ham et par gange. Det holder en kort tid, men så er den gal igen. Måske gør jeg det ikke grundig nok ;)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Brita

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 50
  • kolde fødder
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #3 Dato: 27 April , 2008, 07:19 »
Det må have været et festligt syn!
Næsten ligesom igår morges kl. 6, da jeg ville gøre min hæse hane tavs. Løb dog ikke, men forfulgte ham stille og roligt, indtil jeg fik ham trængt op i en krog. Så røg hovedet og han i gryden.
Brita

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #4 Dato: 27 April , 2008, 09:42 »
Mimi TAK for morgenunderholdning!!! ;D ;D ;D

Jeg ler så min mave gør ondt, samtidig med at jeg er dig for mig i fuld fart efter din hane!! ;D ;D ;D

Min hane er lige modsat! Hønerne kommer farende og er ikke til at slippe af med, men hanen går konsekvens inde hvis jeg er i hønsegården og ude hvis jeg er inde!! Kryster!!

Husk lige at få én til at filme jer næste gang han trænger til at blive sat på plads!! ;D

Go søndag!! ;)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #5 Dato: 27 April , 2008, 19:11 »
Mimi ! næste gang ringer du efter mig inden du begynder at løbe, og så filmer jeg så alle kan se hvordan man gør. ;D ;D ;D ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #6 Dato: 27 April , 2008, 20:56 »
JA INA JA!!!  <P

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #7 Dato: 27 April , 2008, 21:12 »
 <H <H <H Det ville jeg også gerne have set Mimi!! Huskede du at checke, om naboerne kiggede, mens du og hanen benede rundt???
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #8 Dato: 27 April , 2008, 22:53 »
Jamen jeg tror på at det holder med ham her-for det er en måned siden nu. Han kan komme og være kælepot når jeg har mad med men tager ikke et eneste truende skridt imod mig mere.
Om naboerne kiggede?? Aner det ikke men de er også vant til lidt af hvert her hos os tror jeg :D

Og hvis der skal filmes tror jeg alligevel det så sjovere ud da jeg jagtede vilde landhøns i træerne om natten med stige og lygte og fiskenet. Så længe jeg havde dem for de var ikke tamhøns og blev det aldrig.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #9 Dato: 27 April , 2008, 23:16 »
Omvendt tror jeg heller det havde virket hvis han havde gået i en hønsegård. Hvis han var blevet trængt op i en krog havde han ikke haft andre muligheder end at gå til modangreb men på denne måde havde han hele tiden mulighed at løbe videre og når han så også mister pusten så tror jeg det får ham til at resignere. Oveni i at han er jaget langt væk fra sine høns-en slagen herre.

Den gang jeg så to af mine haner fighte om dominansen røg de først i totterne på hinanden med bid og slag-så flygtede den ene hvorefter den anden blev ved med at jage rundt efter den slagne indtil de begge hev efter vejret men uden koporlig kamp. Og sådan forblev det-de var aldrig mere i tvivl om hvem der bestemte. Men er der tråd imellem dem kan de ikke finde ud af det. Det er nok ligesom når man er billist-så er det tilladt at række fuckfingeren efter andre fordi man sidder sikkert bag sin rude.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #10 Dato: 27 April , 2008, 23:21 »
Og ikke at glemme-at række tunge og pille næse ;)
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Brita

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 50
  • kolde fødder
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #11 Dato: 28 April , 2008, 08:35 »
Eller hunde i snor eller heste, der også kæmper om førerposition.
Hvorfor måtte dine landhøns ikke overnatte i træerne?
Mine overlever netop på, at de er flinke til at flyve op. Jo, de er halvvilde. Det er det, der gør dem så spændende at iagttage. Men tamme er de også, for de gider dårligt flytte sig, når jeg går og river, for så dukker der lækre ting frem. Kan også nusse dem, når de er gået til ro i stalden og sidder på bokskanten.
Men nogle er længe om at komme ind og overnatter ude. Så lader jeg døren stå åben til et udhus, hvor jeg har sat pinde op.
De er også fantastiske til at flyve op i tusmørke. Kan sætte sig på en tøjsnor og gynger frem og tilbage i lang tid, før de finder balancen.
Brita

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #12 Dato: 28 April , 2008, 09:46 »
ØHHHMMM Mimi
Jeg er nødt til at vide om du i dette tilfælde havde badekåben på, for det plejer jo at vække opsigt hos dine haner  ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #13 Dato: 28 April , 2008, 16:58 »
"Badekåben" :o Det bliver du vist liiiiiiige nødt til at forklare Mimi  8)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: gal hane bliver blid
« Svar #14 Dato: 29 April , 2008, 00:18 »
Nej nej nej jeg havde ikke badekåben på denne gang. Det med badekåben handler om at jeg havde en anden hane som ikke var så vild med min morgenbadekåbe som altså er den jeg tit har på når jeg åbner om morgenen.
Ham her med jagten er hamrende ligeglad med hvilket tøj jeg har på men det var den gamle ikke. Han blev provokeret af dens flagren eller hvad det nu var og så fandt jeg ud af at når jeg sagde "godmorgen"  til ham når han tonsede ud om morgenen efter sine høns blev han blid igen. Meeeeen morgenkåben forvirrede ham.

Det med landhønsene i træerne er en længere historiemen kort fik jeg dem som voksne og de blev aldrig så tamme at jeg kunne holde dem i en indhegning. Og jeg som troede at fugle var natteblinde kunne godt tro om igen. De så når jeg kom klatrende på stigen om natten og så flyttede de bare gren .Det er jo et problem at man aldrig ser et æg fordi de aldrig er i hønsehuset. Og sikke en skrigende hylekoncert når de blev taget op!!!
Da var det at jeg blev bekymret over hvad naboerne tænkte-for de skreg som blev de pint med nåle-og kun fordi de blev taget op. :o :o
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.